کد خبر: ۱۲۰۳۷
تاریخ انتشار:۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
اخبار کوتاه سیاسی 365
مرجع بازداشت شهیدی دادسرای رسانه است
ترک‌همدانی گفت: مرجع دستگیری هنگامه شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه است. مصطفی ترک‌همدانی وکیل هنگامه گفت: روز گذشته خانم هنگامه شهیدی از طریق خواهرش درخواست کرد تا وکالت او را بپذیرم. امروز پس از تحقیق معلوم شد مرجع دستگیری ایشان شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه است که پس از دستگیری وی در مشهد به تهران منتقل شده است. وی افزود: درخواست ملاقات برای تنظیم وکالت‌نامه به آن مرجع داده شد، اما به دلیل اعلام جرایم امنیتی در پرونده و ممنوع الملاقاتی او، بازپرس دستور احاله امر جهت بررسی تشخیص صلاحیت وکیل به دادستان تهران را وفق تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری صادر کرد. در صورت احراز صلاحیت،  اقدام مقدماتی جهت انجام امور وکالتی انجام می گیرد.

کلیدتان به درد قفل اقتصاد دشمن می‌خورد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مقدمی مدیرکل فرهنگی حوزه‌های علمیه در نامه ای به روحانی نوشت: جناب آقای روحانی اگر عموم ملت قهرمان و فرهیخته ما به توهین‏‌های شما پاسخ نمی‌‏دهد از این نظر است که معتقدند لباس روحانی، لباس پیامبر خدا و محترم است، تن هر کسی که باشد.  مقدمی افزود: اکنون که ایام ریاست و صدارت شما رو به پایان می‌‏رود خوب است نگاهی به پشت سر و وعده‏‌هایی که به مردم دادید بیندازید. گفتید 100 روزه اقتصاد را اصلاح می‌‏کنید، گفتید کاری می‌‏کنید که کسی نیاز به یارانه نداشته باشد، باغ سیب و گلابی نشان دادید، ولی عمل نکردید. در این نامه تصریح شده است: آقای روحانی گفتید که کلید دارید، کلیدتان را هم نشانمان دادید ولی کلیدتان فقط به درد قفل اقتصاد دشمن می‌‏خورد، برای قفل زندگی مردم ایران کاری نکردید.

کارگران باید از عبور از رکود بگویند نه مسئولان
رستم قاسمی وزیر نفت احمدی نژاد گفت: رکود در کشور همه گیر شده است و باید این مشکلات را بپذیریم، برخی می‌گویند از رکود عبور کردیم در حالی که باید کارگران کارخانه‌ها این حرف را بگویند نه مسئولان، برخی می‌گویند رتبه اول اشتغال را در کشور داریم ولی باید این حرف را خانواده‌هایی بگویند که چند بیکار دارند. قاسمی با بیان اینکه تجربه حل مشکلات با باور به ظرفیت های داخل است اظهار داشت: امروز در صنعت دفاعی ما جزو چند قدرت دفاعی دنیا هستیم‌ در صورتی که پیچ و مهره آن را هم خارجی‌ها نداده اند. وی تاکید کرد: مسئولان اجرایی کشور به جای حل معیشت دنبال سیاست بازی هستند و این در حالی است که مشکلات با سیاسی کاری و سخنرانی حل نمی شود، در سال 96 امیدواریم مدیرانی در جبهه انقلابی انتخاب شوند که حل مسائل اقتصادی کشور اولویت آنها باشد.