پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باورکنیم که این موضوع فیش های حقوقی یک نوع فریب بود که هم مردم به مسئولین بدبین بشوند که حقوق اضافی گرفته اند.  
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، روحانی اصولگرا و استاد اخلاق در مصاحبه با ایسکانیوز گفت:  الان بحث روز ، کلمه "انقلابی عمل کردن" است، انقلابی همان است که خودمان هم قبل از پیروزی انقلاب به هم می گفتیم و کارهایی می کردیم که جنبه تحرک مردم بر علیه حکومت داشت. 
طباطبایی با بیان اینکه اخیرا چون کلمه انقلاب مطرح شده است،خیلی ها از انقلاب تخریب فهمیده اند و فکر می کنند دولت را تخریب می کنند گفت: اما نمی دانند که تنها دولت مطرح نیست بلکه با این کار به حکومت ضربه می زنند.این که حکومت ضربه بخورد من خیلی دلم می سوزد.

فیش‌های حقوقی نوعی فریب برای تحریک مردم بود

وی با اشاره به اینکه یک شعاری که ما اول داشتیم و برای تخریب و تقابل حکومت شاه به کار می رفت، روشنگری موضوعات برای فقرا علیه اغنیاء بود و استفاده ما از کلمه هایی همچون پابرهنه‌ها، زاغه نشینان،مستمندان و مستضعفین بود اظهار کرد: اما امروز هم همین کلمات را عده ای به عنوان انقلاب به کار می برند که این جای فکر و اندیشه دارد. ما آن روز می خواستیم قدرت را از بین ببریم و اساسا تحریک کنیم ، امروز با این کارها مگر می خواهیم حکومت را از بین ببریم؟
طباطبایی افزود: هیچ می دانید که نتیجه تحریک فقرا چه خواهد شد؟ وقتی شما می گوئید فیش حقوقی فلان مبلغ و فلان مبلغ، کسی که نداردبا خودش می گوید پس من چه دارم؟ این تحریک است.
این معلم اخلاق تاکید کرد: باورکنیم که این موضوع فیش های حقوقی یک نوع فریب بود که هم مردم به مسئولین بدبین بشوند که حقوق اضافی گرفته اند. هم از آن هایی که باید پول بگیرند، منحرف و منصرف بشوند. وی با اشاره به اینکه این کلمه انقلابی امروز به معنای تخریب نیست اضافه کرد: بلکه یعنی بهتر عمل کردن و این تفهیم نشود سخت است و الان در بعضی از موارد مثل پرداختن به این فیش های حقوقی مشکل بوجود امده است.البته فکر نکنید من می خواهم دفاع کنم. نه کار بدی کرده اند کسانی که این حقوق های نجومی را گرفته اند.محکوم است اما این محکومیت نباید ما را از اصل منحرف کند.
طباطبایی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه روحانی خودش جزء اصولگراهاست و ایشان را به اصلاح طلبان نسبت می دهند اظهار کرد: اما اصولگراها چه کسانی هستند؟ اگر بخواهیم فقط دو نفر را که در جریان اصولگرایی مشهور هستند را اصولگرا بدانیم که هیچ یک از آن ها در انتخابات دوره قبل رای نیاوردند. پس فقط آن ها نیستند. دیگران هم هستند.اما اصولگرا کسانی هستند که معنی انقلاب را بفهمند و خوب درک کنند. به این فرد مردم رای می دهند. حالا می خواهد اسم آن هر چه باشد، اصولگرا یا اصلاح طلب. فرقی نمی کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: