جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دولت در کنار مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و دیگر ارکان نظام و همه کسانی که نگران سرنوشت و آینده انقلاب و کشور هستند هرگز در دفاع از حقوق و منافع ملت ایران کوتاه نمی آید و در این راه هیچ سستی و کم کاری نمی کند.
سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان با اشاره به شرایط ایجاد شده در مقطع زمانی پس از برجام و توافق هسته ای گفت: از یک سو جمهوری اسلامی ایران توان فناوری صلح آمیز هسته ای خود را گسترش داد و از سوی دیگر آمریکا و متحدانش پیام و پیشنهاد برپایی مذاکرات را به ایران اسلامی دادند.
وی اظهار داشت: این پیام در شرایطی بود که جمهوری اسلامی ایران مورد تحریم های یک جانبه و چند جانبه غرب و آمریکا و ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد قرار گرفته بود و فقط گزینه نظامی علیه کشور ما اعمال نشده بود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: در جریان برجام، جمهوری اسلامی ایران بیشترین حد ممکن امتیازات در زمینه حقوق هسته ای را بدون انحراف گرفت و حقانیت ملت و نظام اسلامی ایران و ناروا بودن تحریم ها به همه دنیا ثابت شد.
دهقان تاکید کرد: در عین حال به طور طبیعی افراد و گروه هایی که در داخل رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه نمی خواهند حقوق هسته ای ملت ایران در سایه برجام به رسمیت شناخته شود در مسیر اجرای تمام عیار برجام کارشکنی و سنگ اندازی می کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مواضع صریح و شفاف جمهوری اسلامی ایران در زمینه توان و بنیه دفاعی کشور گفت: انرژی صلح آمیز هسته ای و بدون بکارگیری در موارد نظامی را حق خود می دانیم و در تامین اقلام دفاعی و تجهیزات نظامی مورد نیاز کشور هرگز غفلت نکرده و چشم انتظار کمک های دیگر کشورها نخواهیم بود.
وی تصریح کرد: برد موشک ها و سلاح های نظامی خود را متناسب با تهدیداتی که احساس می کنیم، تنظیم می کنیم و توان افزایش برد موشک های کنونی را در صورت لزوم داریم اما اکنون نیازی به این کار نداریم.
 دهقان خاطر نشان کرد: در طول دو و نیم سال گذشته، توان تولیدی ما در بخش دفاعی دو برابر شده و هرگز برای افزایش توان دفاعی خود از هیچ کس اجازه نمی گیریم.
وی تاکید کرد: امروز آمریکا، صهیونیسم جهانی و متحدان مرتجع و عرب آنها، منطقه را به محیطی پر آشوب و فتنه انگیز برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کرده اند.
وی ادامه داد: حکام ناکارآمد و مغرور سعودی امروز به گسترش این جنگ و فتنه دامن می زنند اما رهبر معظم انقلاب با عمق بصیرت و هوشیاری از افتادن جوامع اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در این دام جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: گویا هنوز تاریخ موفق نشده به این کوردلان منافق و بدبخت بیاموزد که سر انجام دشمنی و خیانت علیه ملت ایران، شکست و ذلت است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: