جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
وزیر کشور:
عبدالرضا رحمانی فضلی، در دیدار با محمدناصر جانجوا، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان افزود: وجود مرز 900 کیلومتری بین ایران و پاکستان، اشتراکات دینی فرهنگی و تاریخی، وابستگی قلبی مردم دو کشور و اعتقاد مسوولان ارشد جمهوری اسلامی ایران به تعمیق روابط خوب، سالم و سازنده بین دو کشور دوست و همسایه موجب شده است که ما ایران و پاکستان را مکمل یکدیگر بدانیم و این روابط، راهبردی است.

وی با تاکید بر تعمیق روابط دو کشور ایران و پاکستان گفت: آماده برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برای پیگیری توافقات قبلی در تهران هستیم.

او با اعلام این که ما خواهان صلح، امنیت، آرامش و پیشرفت برای دولت و ملت پاکستان هستیم، گفت: برای ایجاد و تقویت این شرایط تمام توان خود را به‌کار خواهیم گرفت و با کمک هم می‌توانیم توافقات دو کشور را با سرعت به پیش ببریم و آماده‌ایم با نهایی شدن تاریخ اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور این اجلاس را در تهران برگزار کنیم.

رحمانی فضلی گفت: برای تشکیل کمیته‌های ویژه امنیتی و مرزی بین ایران و پاکستان آمادگی کامل داریم و با دعوت از وزیر کشور پاکستان برای سفر به ایران خواستار تحقق این موضوع هستیم.

وی با اعلام این که یکی از اولویت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه اقتصادی بدنه شرقی کشور به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان به دلایل اقتصادی و اجتماعی است، افزود: دولت در سه سال اخیر به اندازه 10 سال در شرق کشور؛ در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله راه‌آهن، توسعه بندر چابهار، مجتمع‌های پتروشیمی، پالایشگاه و آماده‌سازی پنجاه هزار هکتار زمین برای توسعه کشاورزی فعالیت کرده است، زیرا معتقدیم تامین امنیت پایدار در این منطقه از طریق توسعه اقتصادی امکان‌پذیر خواهد بود و این آمادگی را داریم که در تحقق چنین شرایطی برای مناطق مرزی پاکستان با ایران هم همکاری داشته باشیم.

وزیر کشور به فعالیت گروه‌های افراطی و انحرافی خشونت‌طلب در منطقه اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین نگرانی مردم منطقه وجود دشمنان مشترک دین، استقلال و آزادی کشورها از جمله داعش و سایر گروه‌های منحرف از حقیقت اسلام و دخالت نیروهای بیگانه است و ما هیچ‌گونه دخالت و طرحی که منجر به اختلاف بین کشورهای اسلامی شود را نمی‌پذیریم و امیدواریم با هوشیاری همه کشورهای اسلامی مردم مسلمان این کشورها شاهد تحقق صلح، عمران و آبادانی باشند.

در این دیدار محمدناصر جانجوا، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان نیز با تشکر از رحمانی فضلی، وزیر کشور به‌خاطر ارائه دیدگاه‌های دوستانه و حسن‌نیت ایشان گفت: با وجود شرایط سخت جنگ و بحران در منطقه، ایران و پاکستان در کنار هم قرار دارند و با سرمایه‌گذاری مشترک به ایجاد صلح و امنیت در منطقه کمک می‌کنند.

او تروریسم را دشمن مشترک دو کشور خواند و گفت: ما راهی طولانی را برای توسعه همکاری‌های مشترک پیش‌رو داریم و امیدواریم آینده بسیار خوبی با کمک همدیگر برای دو کشور ایران و پاکستان فراهم کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: