دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ جولای ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- تصمیم اردوغان برای تغییر قانون اساسی ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه، خواستار ایجاد تغییرات در قانون اساسی است تا پس از کودتای نافرجام در این کشور، دستگاه اطلاعاتی و رئیس ستاد کل ارتش مستقیم تحت کنترل وی باشند. اردوغان گفته: «ما قصد داریم بسته‌ای کوچک از تغییرات در قانون اساسی را در اختیار پارلمان قرار دهیم که در صورت تصویب، سازمان اطلاعات ملی و رئیس ستاد کل ارتش زیر نظر ریاست جمهوری خواهند بود». دولت ترکیه برای تصویب این تغییرات در قانون اساسی، نیازمند حمایت احزاب مخالف است، زیرا رأی مثبت دو سوم نمایندگان پارلمان برای تصویب این تغییرات مورد نیاز است. اردوغان همچنین گفته مدارس نظامی تعطیل خواهند شد و یک دانشگاه نظامی ملی تأسیس خواهد شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ جولای ۲۰۱۶اسپوتنیک- ادامه بحران گروگان‌گیری در ارمنستان

در ادامه ناآرامی‌ها در ایروان، گروگانگیران مسلح، با آتش گشودن به سمت پلیس یک تن از آنان را کشتند. چند روز پیش گروهی مسلح که خواستار آزادی جیریر سفیلیان، رهبر مخالفان ارمنستان هستند، با حمله به ساختمانی دولتی در شهر ایروان، افراد حاضر در این ساختمان را به گروگان گرفتند. نیروهای پلیس ارمنستان نیز از چند روز قبل اطراف ساختمان را محاصره و خیابان‌های منتهی به این ساختمان را مسدود کردند. از جمعه شب نیز با اضافه شدن عده‌ای تظاهرات کننده به محل حادثه، درگیری‌ها در ایروان تشدید شد به طوری که پلیس ارمنستان برای متفرق کردن معترضان به زدوخورد با آنها پرداخت که در جریان این خشونت‌ها ۶۰ تن زخمی شدند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ جولای ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- طالبان، یک منطقه دیگر از افغانستان را تصرف کرد

یک مقام افغانستانی روز گذشته اعلام کرد، منطقه مهمی از ولایت هلمند در جنوب افغانستان پس از درگیری‌های شدید به دست شبه‌نظامیان طالبان افتاده است. طی درگیری‌های شدید ۲۰ افسر پلیس کشته و زخمی شده‌اند. عبدالمجید آخوندزاده، معاون شورای ولایتی هلمند گفت منطقه «خانشین» به کنترل شبه‌نظامیان طالبان درآمده است. به گفته آخوندزاده، سقوط این منطقه که هم مرز با پاکستان است و از مناطق مهم تولید خشخاش به حساب می‌آید، بدین معناست که طالبان کنترل ۶۰ درصد هلمند را در دست گرفته است. ولایت هلمند بیشترین میزان مواد مخدر جهان را تأمین و فروش آن به طالبان کمک مالی می‌کند. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ جولای ۲۰۱۶دیلی میل- پیشتازی کلینتون بر ترامپ در نظرسنجی‌ها

یک نظرسنجی جدید ـ که نتایجش یک روز بعد از پذیرش رسمی کاندیداتوری ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا توسط هیلاری کلینتون منتشر شد ـ نشان می‌دهد، کلینتون به میزان ۶ درصد، از رقیبش دونالد ترامپ جلوتر است. بر اساس این نتایج، ۴۱ درصد از رأی دهندگان آمریکایی به هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات رأی داده و ۳۵ درصد به دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه وی در انتخابات ریاست جمهوری رأی خواهند داد. همچنین ۲۵ درصد گفتند، به «یک کاندیدای دیگر» رأی خواهند داد. این نظرسنجی در ۲۵-۲۹ ژوئیه با پرسش از ۱۰۴۳ رأی دهنده همزمان با برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات در فیلادلفیا صورت گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: