دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ آگوست ۲۰۱۶دویچه وله- ارتباط احتمالی تروریست‌های آلمانی با عربستان

مهاجمانی که در وورتسبورگ و آنسباخ به عده‌ای از شهروندان عادی حمله کردند، با اعضای گروه تروریستی داعش مستقر در عربستان سعودی تماس داشتند. مأموران پلیس آلمان با بررسی لیست تماس‌های تلفنی مهاجمان به این موضوع پی برده‌اند. نشریه اشپیگل این خبر را در گزارشی منتشر کرده است. بنا به این گزارش، عامل سوءقصد در قطاری به مقصد وورتسبورگ با رابطان خود با این پیام خداحافظی کرده است: «ما همدیگر را در بهشت خواهیم دید». این جوان ۱۷ ساله افغانستانی به نام ریاض خان احمدزی در ۱۸ جولای با تبر عده‌ای را در قطار زخمی کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ آگوست ۲۰۱۶گاردین- بالا گرفتن جنگ لفظی ترکیه و اتریش

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، اتریش را «پایتخت نژادپرستی» خوانده است. چاووش‌اوغلو این اظهارات را روز گشته در یک گفت و گوی تلویزیونی و در واکنش به پیشنهاد کریستیان کِرن، صدراعظم اتریش، برای پایان دادن به مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیۀ اروپا بیان کرد. وی اظهارات کرن درباره سرکوبگری آنکارا را رد کرد و «زشت» دانست. صدراعظم اتریش روز چهارشنبه گفته بود، به‌ دلیل مشکلات دموکراتیک و اقتصادی، وی با سران اروپا برای پایان مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا صحبت خواهد کرد. پس از کودتای نافرجامِ بخشی از نظامیان ترکیه، روابط آنکارا با متحدان غربی‌اش دچار تنش شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ آگوست ۲۰۱۶جروزالم پست- عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو نزدیک است

مایکل ملکویر، وزیر سابق رژیم اسرائیل در امور اجتماعی و جوامع دور از وطن و معاون وزیر خارجه اسبق این رژیم گفته که اسرائیلی‌ها «زودتر از آنچه در خیال می‌گنجد» می‌توانند به عربستان سفر کرده و از این کشور دیدن کنند. ملکویر، یکی از افرادی است که اخیراً با یک هیأت از عربستان سعودی به ریاست انور عشقی، ژنرال بازنشسته عربستانی در تل‌آویو دیدار کرد. وی که روز سه‌شنبه در یک کنفرانس تلفنی به میزبانی «مرکز پژوهش‌ها و ارتباطات اسرائیل و انگلیس» شرکت داشت، همچنین گفت روزی که اسرائیلی‌ها بتوانند به عربستان سفر کنند جزء گزینه‌های محتمل است و «با کمک خداوند، خیلی زود اتفاق خواهد افتاد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ آگوست ۲۰۱۶اسپوتنیک- تأکید پوتین بر توسعه همکاری با ایران

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت روسای جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه، روز هشتم ماه اوت در باکو دیدار و درباره کریدور بین المللی حمل و نقل شمال- جنوب تبادل نظر خواهند کرد. وی اظهار داشت: «در هشتم اوت، ما برای اولین بار بنا به دعوت الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در نشست سران سه کشور در باکو دیدار و درباره دورنمای توسعه همکاری های درازمدت و دوجانبه که جنبه های مختلفی را شامل می شود، تبادل نظر خواهیم کرد، این جنبه ها عبارت است از روابط اقتصادی و انسانی،‌ موضوع امنیت و مبارزه با تروریسم». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: