دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ آگوست ۲۰۱۶دیلی تلگراف- اظهارات جنجالی «ترامپ»، این بار علیه ژاپنی‌ها

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، می‌گوید اگر آمریکا مورد حمله قرار بگیرد، تنها کاری که ژاپنی‌ها انجام می‌دهند، این است که در خانه بنشینند و تلویزیون سونی تماشا کنند! وی  همچنین ناامیدی خود را از تعهد آمریکا به دفاع از کشورهای آسیایی مطرح کرد و گفت که اگر ایالات متحده هدف حمله قرار بگیرد، ژاپن طبق ماده ۹ قانون اساسی این کشور ـ که آن را از اعزام نیروهای مسلح به خارج منع می‌کند ـ نمی‌تواند به واشنگتن کمکی کند. بر این اساس، ترامپ اظهار داشت: «لازم است که آمریکا از این تعهد خارج شود و یا دست کم به خروج از آن تهدید کند».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ آگوست ۲۰۱۶هاآرتص- بی‌اطلاعی نتانیاهو از بیانیه لیبرمن علیه برجام

بیانیه وزارت جنگ رژیم اسرائیل در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره برجام، حتی در خود این رژیم موجب شگفتی شده است. در حقیقت، بیانیه مذکور، سبب غافلگیر شدن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل شده است. به همین دلیل، جاکوب نایجل، مشاور موقت امنیت داخلی نتانیاهو، دن شاپیرو، سفیر آمریکا در اسرائیل را به دفتر نخست وزیری فراخواند. نایجل در این دیدار به شاپیرو گفته که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ، قبل از صدور بیانیه مذکور، آن را با نتانیاهو هماهنگ نکرده است. در بیانیه وزارت جنگ رژیم اسرائیل ادعا شده بود که توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مانند توافقنامه مونیخ با هیتلر، خطرناک است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ آگوست ۲۰۱۶الشرق الاوسط- روسیه: اوباما به پیامدهای سخنان خود بیاندیشد!

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را به باد انتقاد گرفت و نسبت به تمایل او برای همکاری با آمریکا برای حل درگیری‌های کنونی در سوریه ابراز تردید کرد. وی همچنین گفت، در صورت عدم دستیابی به صلح در سوریه، روس‌ها به جهان نشان خواهند داد که در فضای بین‌المللی غیرمسئول هستند و دلیل آن، این است که از نظامی مجرم حمایت می‌کنند. اما یوری اوشاکوف، معاون رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به این اظهارات گفت: «وقتی این حرف‌ها را می‌زنیم، بهتر است به پیامدهای احتمالی آن بیاندیشیم». سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز درباره اظهارات اوباما گفت: «تمام این حرف‌ها مایه تأسف‌ است».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ آگوست ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- سیسی: یا بر شما حکومت می‌کنیم، یا شما را می‌کشیم!

رئیس‌جمهور مصر در سخنرانی جنجالی روز شنبه (دیروز) ضمن اینکه از ایجاد شبهه در پیشرفت‌های اقتصادی دولت‌اش انتقاد کرد و با مخاطب قرار دادن مردم مصر اعلام کرد که «یا بر شما حکومت می‌کنیم، یا شما را می‌کُُشیم». السیسی گفت: «همیشه به خودم می‌گویم وضع موجود ما در دو جمله قابل تعریف است...اولین باری که با شما صحبت کردم... اولین چیزی که گفتم... آن را برای خودم و شما یادآوری می‌کنم... گفتم یا بر شما حکومت می‌کنیم یا شما را می‌کُُشیم... این همان دو جمله است که دو سال پیش به مصری‌ها گفتم و با این کار می‌خواستم داستان را برای شما خلاصه کنم. داستان مصر و مردمش»!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: