شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹
دیدبان مجلس
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اولین وزیری بود که برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس دهم پایش به مجلس باز شد. هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در سوالی از محمد فرهادی پرسید: چرا مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از انتقال از آموزش و پرورش به وزارت علوم، تعیین تکلیف نمی‌شوند. محمد فرهادی نیز در پاسخ گفت: استخدام نیروهای حق‌التدریسی آموزش و پرورش، ربطی به وزارت علوم ندارد. وی تاکید کرد:‌ در حال حاضر نیز به دلیل فقدان ردیف استخدامی و بودجه‌ای جذب حق‌التدریسی ‌ها در وزارت خانه محل قانونی ندارد. 
هاجر چنارانی پس از توضیحات فرهادی اعلام رضایت نکرد اما تعداد زیادی از نمایندگان دور او جمع شدند که کار به رای گیری نکشد. در نهایت چنارانی اساسا اعلام رضایت نکرد اما وقفه پیش آمده در مجلس چنان طولانی شد که غلامرضا کاتب،‌ عضو هیات رئیسه اسامی نطاقان میان دستور را خواند. در همین اثنا محمد فرهادی نیز به کنار میز چنارانی رفت و سپس جلسه را ترک کرد. 
بیژن زنگنه وزیر نفت نیز امروز در جلسه غیرعلنی مجلس درخصوص قراردادهای نفتی به نمایندگان توضیح داد. محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در این خصوص گفت: آقای زنگنه در جلسه غیر علنی امروز توضیحات مبسوط و مبنایی راجع به اصل قراردادها و تاریخچه آن ارائه کرد. نماینده مردم پاکدشت در مجلس همچنین اضافه کرد: بعد از صحبت‌های آقای زنگنه و توضیحات ایشان در مورد قراردادهای جدید نفتی کسانی که ابهاماتی داشتند ابهاماتشان برطرف شد و به نظر می‌رسد توضیحات ایشان برای نمایندگان قانع کننده بود. 
همچنین در پایان جلسه امروز مجلس چهار سوال از وزیر امور خارجه اعلام وصول شد. در این میان سه سوال از سوی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد است است درمورد این موارد است: تنظیم گزارش قانونی سه ماهه وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در موضوع اجرای برجام به دور از واقعیات، علت مخالفت وزیر خارجه با برگزاری نمایشگاه افسانه هولوکاست و چرایی تغییر معاونت عربی آفریقایی وزارت خارجه در شرایط حساس منطقه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: