چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم بازدید از نمایشگاه صنایع دفاعی، به مناسبت روز ملی صنعت دفاعی کشور اظهار کرد: ‌بازدید آمانو از پارچین یک بازدید تاریخی در مسائل حقوقی جمهوری اسلامی ایران بود که این کار با تلاش و کوشش همه مسئولین، صاحب نظران، حقوق‌دانان و شخصیت‌هایی که ساعت‌ها و روزها کار کرده‌ بودند از جمله مسئولین وزارت دفاع، انجام شد.
وی ادامه داد: برجام یک کار عظیم و بزرگ بود که بسیاری از نیروها و کارگزاران نظام در بخش‌های مختلف در آن نقش و تاثیر داشتند و وزارت دفاع از جمله آن‌ها بود. ما در برجام موفقیت‌های فراوانی بدست آوردیم که یکی از آن‌ها پیروزی اخلاقی ملت ایران بود.
روحانی یادآور شد:‌ در طول مدت ۱۲ – ۱۳ سال دشمنان ما را متهم کردند که مخفیانه در پی ساخت سلاح‌های کشتار جمعی هستیم؛ یک بار در ماجرای سلاح‌های شیمیایی و الحاق ما به کنوانسیون شیمیایی که در بازرسی‌ها از جمهوری اسلامی، ثابت شد دشمنان تهمت‌های واهی به ما وارد کرده بودند و ما دنبال ساخت و انبار کردن سلاح شیمیایی نبودیم. موضوع بعدی که بر مبنای آن تبلیغ می‌کردند و ایران را مستحق فشار می‌دانستند و تحریم‌هایی را اعمال می‌کردند این بود که ایران مخفیانه در پی ساخت سلاح هسته‌ای است. در مساله پی ام دی هم که بار بزرگی از حل آن بر دوش وزارت دفاع و متخصصین آن بود به ده‌ها سوال آژانس پاسخ داده و اثبات شد که دشمنان انقلاب و بدخواهان نسبت به ما دروغ گفته‌اند.
رئیس دولت یازدهم همچنین اظهار کرد: حل مساله پی ام دی پیروزی اخلاقی جمهوری اسلامی بود و ما به دنیا ثابت کردیم که راستگو هستیم و بدخواهان دروغگو هستند. این‌که آژانس بعد از سال‌ها اعلام کرد نسبت به گذشته پرونده ایران بحثی نداریم و پرونده بسته شده و از امروز کاری که خواهیم داشت نسبت به آینده است و اجرای برجام یک پیروزی حقوقی و فنی و اخلاقی بود که بدست آوردیم.
وی افزود: وزارت دفاع همه توان فنی، حقوقی و سیاسی خود را برای این کار انجام داد و این یک کار بسیار عظیم و بزرگ بود. از صدها خاصیت برجام که بگذریم کسی نمی‌تواند این یکی را منکر شود که ثابت کردیم راست می‌گوییم و بدخواهان دروغ می‌گویند.
وی همچنین گفت:‌ ما به جهان ثابت کردیم که اگر فتوای رهبر معظم انقلاب این است که ساخت، انبار، و به کارگیری سلاح هسته‌ای نامشروع است، ما به آن عمل کردیم. ما ملتی دورو و دو چهره نیستیم که به زبان حرفی بزنیم و در عمل کار دیگری انجام دهیم.
وی با تاکید بر این‌که «باید تلاش کنیم و روی پای خودمان بایستیم» افزود: همین‌طور که در مسیر خود کفایی حرکت می‌کنیم همکاری‌ها با دیگران می‌تواند ما را چند سال جلو بیاندازد؛ چراکه سرعت برای ما مهم است. چون دنیا نایستاده است تا منتظر حرکت ما شود و ما باید فاصله‌مان را با صنعت دنیا کم کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: