پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
سوژه روز
عباس جعفری‌دولت‌آبادی امروز اعلام کرد که حسب دستور قضایی بازپرس پرونده، مکاتبه اعلامی با ریاست سازمان امور سینمایی کشور صرفاً ناظر به شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی ندارد. دادستان تهران ضمن تکذیب خبر منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان، از رسانه‌ها خواست در انتشار اخبار قضایی دقت لازم را به عمل آورند.
این در حالیست که روز گذشته اعلام شده بود تعدادی از سینماگران که تیزر فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده ممنوع‌الفعالیت شده‌اند. در همین ارتباط روز گذشته حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سینمایی وزارت ارشاد از برگزاری نشستی با این سینماگران خبر داد. وی گفته بود: امروز عصر جلسه‌ای تشکیل شد تا دستور و حکمی که از سوی قوه قضاییه آمده بود، حضوراً به سینماگرانی که نام‌شان در آن نامه درج شده بود، ابلاغ شود.
ایل بیگی افزود: بازپرس ویژه رسیده کننده به پرونده با ابلاغ ویژه رئیس قوه قضاییه نامه‌ای را به آقای ایوبی فرستاد که در آن برخی از سینماگرانی که تیزر فیلم‌هایشان از ماهواره پخش شده بود، ممنوع الفعالیت شده‌اند و ما تا اطلاع ثانوی از صدور مجوزهای جدید برای این افراد اعم  از مجوزهای ساخت، نمایش و حتی پروانه نمایش خانگی بازداشته شدیم.
حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز امروز در واکنش به اینکه گفته می‌شود هنرمندی ممنوع الفعالیت نشده است و فقط پخش‌کنندگان هستند، گفت: در حکم قاضی محترم نام سینماگرانی برده شده که بین آنها تهیه‌کننده، پخش‌کننده  و کارگردان هم دیده می‌شود.
رئیس سازمان سینمایی در پی برخی حواشی اخیر برای سینماگران با بیان این مطلب به ایسنا گفت: در نظام اسلامی که اتفاقا نماد اسلامیت‌اش را باید در عدالت و انصاف قضایی دید، توجه بیشتر به چنین ظرایفی دارای نفع عمومی است و نباید به آن بی‌توجه بود. حقیقتا من هم مانند همه اهالی فرهنگ از این تصمیم در شگفتم و حیرت‌زده‌ام و البته امیدوارم که در تعامل و هم فکری با مقامات محترم دستگاه قضایی برای این مشکل چاره‌جویی قانونی کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: