جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
آیت ‌الله سیداحمد خاتمی با بیان این که انقلابی بودن و انقلابی ماندن از تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب و از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی است، اظهار کرد: در سبک زندگی سیاسی، انقلابی ماندن، سبک زندگی دینی است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ساده زیستی را یکی دیگر از ارزش‌های اصیل انقلاب برشمرد و گفت: شاکله نظام اسلامی بر مبنای ساده زیستی است و در این راستا سبک زندگی رهبر معظم انقلاب بهترین الگو و شاخصه برای مسؤولان نظام است.
 وی زندگی اشرافی‌گری را نقطه مقابل ساده زیستی بیان کرد و افزود: در شرایط کنونی نظام بخشی از زندگی اشرافی‌گری مسئولان در بحث حقوق‌های نجومی خود را نشان داد که این بزرگ‌ترین تهدید و آفت برای انقلاب است.
خاتمی با بیان این که یکی دیگر از ارزش‌های اصیل انقلاب، استکبارستیزی است، تصریح کرد: متأسفانه امروزه برخی از مسئولان نظام همه چیز انقلاب را در ارتباط با آمریکا می‌بینند که این بزرگ‌ترین خسارت است و با روحیه انقلابی گری در تضاد کامل است.
وی با اشاره به این که روحیه استکبارستیزی در متن دین قرار دارد، ابراز کرد: به یقین شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار معمولی نیست چراکه این شعار با آرمان استکبارستیزی که همان متن دین است، گره خورده که نباید بگذاریم کم فروغ شود. 
خاتمی شعار «ما می توانیم» را یکی دیگر از آرمان‌های انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: باید نشان دهیم که هم خودمان می توانیم و هم این تفکر را به جهانیان القا کنیم که آن‌ها نیز می‌توانند.

شیب نظام بر مبنای استقلال است

 وی با اشاره به این که دنیای استکبار در جریان انقلاب اسلامی غافل گیر شد، تصریح کرد: استکبار به هیچ عنوان پیش بینی گسترش این انقلاب را نمی کرد وگرنه نمی گذاشت شکل بگیرد و در این راه دست به کشتار دسته جمعی می زد.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که استقلال نظام و انقلاب مان را با هیچ چیز دیگر معامله نخواهیم کرد، افزود: شیب نظام اسلامی بر مبنای استقلال در همه عرصه ها است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تقوای سیاسی و دینی را یکی دیگر از مؤلفه های انقلابی گری برشمرد و تصریح کرد: تفاوتی که بین سیاستمدار دیندار و سیاستمدار بی دین وجود دارد آن است که فرد متدین در همه امور خدا را می بیند و در این میان دست به عهدشکنی و تخریب دیگران نمی زند اما سیاستمدار بی دین کاری به ارزشها و اخلاق ندارد و این دقیقا مرز بین سیاست علوی و سیاست اموی است.
 وی با تأکید بر این که سیاست فرد انقلابی، سیاست علوی است، قضاوت منصفانه را در رأس سیاست علوی دانست و افزود: این نظام، نظام مبارزه با فساد است و در این بین با کسی تعارف ندارد. اگر فساد را زیاد بنگریم، بی اعتمادی مردم را به دنبال دارد، اگر هم کم ببینیم، خود عامل افزایش فساد می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: