پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
پیگیری روز
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس نهم با انتقاد از برخی فشارهای سیاسی در جهت متوقف کردن این پرونده گفت: پرونده تحقیق و تفحص دستاوردهای قابل قبولی داشته است.
امیر خجسته در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در نشست خبری با رسانه ها، با تشریح آخرین جزییات پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اظهار داشت: تحقیق و تفحص از سه سال پیش با فراز و نشیب های بسیار در دست پیگیری بوده است.در این مدت فشارهای بسیاری به ما آوردند که کار را رها کنیم اما کوتاه نیامدیم . 
خجسته با گلایه از مجلس نهم گفت: نگذاشتند تحقیق و تفحص در آن مجلس به نتیجه برسد اما بسیاری از اموالی که غارت شده بود برگرداندیم و در روزهای آینده بخش دیگری از متخلفان دستگیر خواهند شد.
وی با انتقاد از برخی فشارهای سنگین برای جلوگیری از پیگیری پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهیداظهار کرد: بسیاری به دنبال آن بودند که در میانه راه پیگیری این پرونده را متوقف کنند و فشارهای سیاسی با این هدف بود که تحقیق و تفحص به نتیجه نرسد از این رو در حال حاضر برخی می‌گویند تحقیق و تفحص به نتیجه نرسیده یا متوقف شده  یا اینکه علاقه ای به پیگیری آن نیست.
خجسته تاکید کرد: ۴۵ نفر برای تحقیق و تفحص کار کرده اند. ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان پولی نیست که برای تحقیق و تفحص هزینه کرده ایم، در عوض صدها میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است.
خجسته افزود:  اکثر نمایندگان مجلس پای کار نیامدند. این در شرایطی است که پاداش پایان خدمت خانواده های شهدا سالهای سال است که باقی مانده و اگر قرار باشد ۲ میلیون تومان به یک ایثارگر وام بدهند، کلی پیچ و خم ایجاد می کنند.
او تاکید کرد: انصاف قضیه این است که زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید هیچ مورد خاصی نداشته و مدیران میانی و اقتصادی مورد داشته اند؛ البته انتقاد ما این است که اگر ایشان مدیریت قوی و کارآمدی اعمال می کرد و نظارت می شد، این مفاسد اتفاق نمی افتاد. خجسته همچینن افزود:  شهرداری خیلی زرنگی کرده و اموال بسیاری را از بنیاد برده است که باید برگرداند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: