دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ آگوست ۲۰۱۶آتش سوزی بزرگ در مسکو و مرگ ۱۶ مهاجر
راشاتودی نوشت: آتش سوزی گسترده یک انبار در شمال شرق مسکو که محل زندگی بیش از ۳۰ مهاجر از چند جمهوری شوروی سابق بود، جان ۱۶ نفر را گرفت. اداره موقعیت های اضطراری مسکو با اعلام و قوع این حادثه در ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه) گفت: مهاجران که در انبار زندگی می کردند به دلیل بروز ناگهانی آتش سوزی فرصت فرار پیدا نکردند. آتش سوری، انبار ۲۰۰ متری را نابود کرد، ولی ماموران توانستند با تخریب دیوارهای برجای مانده و خاموش کردن شعله ها، مهاجران زنده، چهار زخمی گرفتار و همچنین اجساد قربانیان را از محل خارج کنند. هم اکنون تحقیقات گروه های کارشناسی در باره دلایل بروز آتش سوزی انبار که مربوط به انجام عملیات نقشه برداری جغرافیایی است، جریان دارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ آگوست ۲۰۱۶آغاز پاکسازی در داعش توسط خلیفه خودخوانده
الجزیره به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نوشت: ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه داعش بزرگترین عملیات پاکسازی را در دستگاه امنیتی این گروه انجام داد. وی در این چارچوب، اکثر فرماندهان عراقی دستگاه امنیتی خود را برکنار و ماموریت های آنها را به آن دسته فرماندهان خود سپرد که تابعیت خارجی دارند. وی خصوصا این اقدام را درخصوص فرماندهان دستگاه امنیتی خود در شهر موصل و نواحی اطراف آن اجرا کرد. ابوبکر البغدادی تصمیم گرفت آن دسته از عناصر دستگاه امنیتی داعش را که هم اکنون خویشاوندان درجه یک در دستگاه‌های امنیتی یا نیروهای الحشد الشعبی یا رده های بالای دولتی عراق دارند، از این دستگاه کنار بگذارد. این تصمیم برای جلوگیری از هرگونه نفوذ در دستگاه امنیتی داعش یا درز اطلاعات از این دستگاه اتخاذ شده.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ آگوست ۲۰۱۶امکان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا وجود دارد
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: «گاس اودونل» وزیر مشاور اسبق کابینه بریتانیا که میان سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ رئیس بخش خدمات مدنی دولت بود، گفت باور دارد هرچه روی دهد باز بریتانیا قوانین و قواعد اتحادیه اروپا را حفظ می‌کند. اودونل در ان باره گفت «خیلی از مردم خواهند گفت که ما همه‌پرسی برگزار کردیم، ما تصمیم به خروج گرفتیم، پس همین است و همه چیز تمام شده است. اما این [خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا] به میزان زیادی به نظر عموم و به تغییرات اتحادیه اروپا قبل از خروج، بستگی دارد.» وی در ادامه گفت اگر آزادی بیشتری در اتحادیه اروپا باشد و آسان‌تر بگیرد، بریتانیا از باقی ماندن و عضوی از آن بودن، خوشحال خواهد شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ آگوست ۲۰۱۶آمریکا و روسیه در آستانه توافق 
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزرای خارجه آمریکا و روسیه روز جمعه در ژنو با اذعان به وجود اختلاف نظرها، از مواضع نزدیک دو کشور بر سر پیمان صلح سوریه سخن گفتند. وزیر خارجه آمریکا ضمن قدردانی از حضور وزیر خارجه روسیه در این مذاکرات،  مذاکرات را طولانی اما مولد و سازنده خواند. جان کری ضمن اشاره به ارائه کمکهای بشردوستانه به بیش از یک میلیون نفر اظهار داشت که نقض آتش بس به یک «هنجار» تبدیل شده است و اینکه «این تعارض بدون راه حل سیاسی پایان نخواهد یافت». «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که تمام طرفهای درگیر در تعارض سوریه مسئول نقض آتش بس هستند، اما ابراز امیدواری کرد که چشم انداز دستیابی به یک توافق صلح روشن است و تنها اختلافات اندکی وجود دارد که باید حل و فصل شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: