دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ آگوست ۲۰۱۶۳۰۰۰ تروریست از ترکیه وارد سوریه شدند
روزنامه جمهوریت نوشت: حدود سه‌هزار تروریست از منطقه قرقمیش به منظور شرکت در "عملیات جرابلس" وارد خاک سوریه شده اند.این روزنامه افزود که تروریست‌ها یک پست نظامی را در مسیر ترکیه به شهر جرابلس در سوریه احداث و پرچم ترکیه را در آنجا برافراشتند و خودروها  آنها را - بعد از خداحافظی از همراهانشان در این محل - به شهر جرابلس بردند. در همین حال دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در حمله هوایی ترکیه به شهر جرابلس، تاکنون ۲۰ شهروند غیرنظامی جان خود را از دست دادند و ۵۰ نفر نیز زخمی شدند. منابع کُردی نیز می‌گویند حدود ۲۰ شبه نظامی یگان مدافع خلق سوریه در این حملات کشته شدند.


سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ آگوست ۲۰۱۶نیمی از آلمان مخالف صدرات مجدد مرکل
هفته نامه اشپیگل نوشت: حدود دوازده سال است که مرکل صدر اعظمی آلمان را بر عهده دارد و حالا بر اساس نتایج یک نظر سنجی کم تر از نیمی از شهروندان آلمانی خواهان ادامه دوران صدر اعظمی وی هستند. بر این اساس نیمی از شهروندان آلمانی دوره چهارم صدر اعظمی مرکل را رد می کنند. این نظر سنجی که موسسه امنید به سفارش نشریه "بیلد" انجام داده است نشان می دهد که تنها  ۴۲ درصد شهروندان از اینکه رئیس حزب دموکرات مسیحی بار دیگر صدر اعظم کشورشان شود حمایت می کنند. در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی ۷۰ درصد خواستار یک دور دیگر صدر اعظمی برای مرکل هستند و ۲۲ درصد هم نظری خلاف این را دارند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ آگوست ۲۰۱۶حمایت ۱۲ شخصیت برجسته آمریکایی از دونالد ترامپ
نیویورک تایمز به نقل از پایگاه کاسموپولیتن نوشت: ۱۲ نفر از شخصیت‌های مشهور سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی آمریکا حمایت خود از دونالد ترامپ نامزد نهایی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ابراز کردند. سارا پالین: نامزد جمهوریخواه سابق انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ و فرماندار آلاسکا، آرون کارتر: شخصیت محبوب و ستاره پاپ آمریکا، استفان بالدوین: بازیگر سینما، نویسنده و کارگردان، گری بیزی: بازیگر محبوب و مشهورآمریکایی، جف سِشنز: سناتور ایالت آلاباما، اسکات دس جارلس: نماینده ایالت تنسی در کنگره آمریکا، رِپ دانکان هانتر: نماینده کالفرینیا در کنگره آمریکا، کریس کریستی: فرماندار نیوجرسی، پاول لوپاژ: فرماندار مین، جان برووِر: فرماندار سابق آریزونا، کی راک: نوازنده آمریکایی، مابک تایسون: قهرمان سنگین وزن بوکس آمریکا از جمله این شخصیت ها هستند که به حمایت از نامزد جمهوری خواه پرداخته اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ آگوست ۲۰۱۶مخالفت دادگاه مصر با واگذاری جزایر به عربستان
پایگاه خبری روسیا الیوم در مطلبی نوشت: رسانه های عرب زبان از مخالفت دادگاه مصر با واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی خبر دادند. دادگاه عالی اداری مصر برای بار دوم در برابر دستگاه مجریه این کشور ایستاد و طی حکمی تاریخی با واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی مخالفت کرد. پیش از این شماری از فعالان حقوقی مصری و نمایندگان برخی احزاب این کشور از اقدام دولت «عبدالفتاح السیسی» در واگذاری جزایر مصری به عربستان سعودی شکایت کرده بودند. گفتنی است، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در جریان سفر اخیر «ملک سلمان» به قاهره جزایر مصری «تیران» و «صنافیر» را به ریاض واگذار کرد. این موضوع انتقادات شدیدی را در محافل سیاسی و اجتماعی مصر به همراه داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: