دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ آگوست ۲۰۱۶انفجار بمب مقابل موسسه «جرم شناسی» بروکسل
خبر گزاری «بی بی سی» از انفجار بمب در مقابل موسسه تحقیقات جرم شناسی شهر بروکسلِ بلژیک خبر داد. تا کنون هیچ گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه ارائه نشده است. بروکسل به عنوان مقر اتحادیه اروپا در یک سال اخیر شاهد حملات تروریستی متعدد بوده است. به گفته رسانه های بلژیک، این حادثه کمی قبل از ساعت ۰۲:۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی اتفاق افتاده است. از قرار، حادثه در اثر ورود خودروی حامل تروریست ها به پارکینگ ساختمان موسسه تحقیقات جرم شناسی رخ داده و آن طور که از گزارش ها بر می آید یک یا دو عامل انتحاری خود را در نزدیکی آزمایشگاه ها منفجر کرده اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ آگوست ۲۰۱۶انتقاد پنتاگون از درگیری ترکیه با کردها
پایگاه خبری دبکا نوشت: «پیتر کوک»، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که درگیری‌های میان شبه‌نظامی تحت حمایت ترکیه در سوریه و نیروهای کرد سوریه در جنوب «جرابلس»، غیرقابل پذیرش است. کوک با اشاره به اینکه دیگر نیروهای تکفیری‌ »داعش» در منطقه جنوب «جرابلس» وجود ندارد، گفت: «صحنه نبرد پرازدحامی از قبل وجود داشته است و بر این اساس از تمامی بازیگران مسلح می‌خواهیم خیلی فوری آرامش خود را حفظ کنند و گام‌های مناسبی برای تنش‌زدایی به کارگیرند». «صالح مسلم» رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه نیز چهارشنبه درباره عواقب ماجراجویی ترکیه در شمال سوریه و افتادن در باتلاق این کشور هشدار داد و تأکید کرد که ارتش ترکیه با ورود به شمال سوریه متحمل شکستهای فراوانی خواهد شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ آگوست ۲۰۱۶آمادگی نتانیاهو برای مذاکره بدون پیش شرط با عباس
پایگاه خبری النشره نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی اش را برای مذاکره بدون پیش شرط با محمود عباس اعلام کرد. پیش از این روزنامه آحارونوت به نقل از  یک مقام فلسطینی اعلام کرده بود که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه اکتبر در روسیه دیدار می‌کنند. در همین راستا، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد آماده است تا در هر زمان با عباس مذاکرات مستقیم بدون پیش شرطی را آغاز کند. ریاض مالکی وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که تلاش‌های فشرده ای از سوی برخی کشورها برای برگزاری دیدار میان عباس و نتانیاهو هستند. آنچه به نظر میرسد این است که تلاش کشورهای عربی به ویژه عربستان برای بهبود روابط با اسرائیل در این خصوص بی تاثیر نباشد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ آگوست ۲۰۱۶ناپدید شدن ۹ هزار کودک پناهجو در آلمان
خبرگزاری دویچه وله آلمان نوشت:  دفتر فدرال پلیس جنایی آلمان تاکید کرد که از اول ژوئیه هشت هزار و ۹۹۱ کودک یا نوجوان پناهجوی بدون همراه ناپدید شده‌اند. این رقم در حالی است که در ماه ژانویه تعداد کودکان پناهجوی ناپدید شده برابر با ۴ هزار و ۷۴۹ بود. بیشتر این پناهجویان گم شده، نوجوان بوده و تنها ۸۶۷ تن از آنها زیر ۱۳ سال هستند. براساس کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند. در ماه فوریه آژانس پلیس اروپا(یوروپل)، اعلام کرد، پیش بینی می‌شود که دست کم ۱۰ هزار پناهجوی کودک و غیر همراه بعد از ورود به اروپا ناپدید شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: