دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۰ آگوست ۲۰۱۶بازداشت یک تن به ظن تلاش برای ترور اوباما
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: اف.بی.آی یک تن را که گمان می‌رود قصد داشته رییس جمهوری آمریکا را ترور کند، دستگیر کرد. اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌.بی‌.آی) "جوزف گارگیلو" را که گمان می‌رود قصد داشته باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا را بکشد، دستگیر کرد. پلیس فدرال آمریکا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد این فرد می‌خواسته زمانی که اوباما در زمین گلف است این کار را انجام دهد. در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این فرد قصد داشت مقام‌های امنیت کشور و مسلمانان را هدف قرار دهد. خبرگزاری فاکس نیوز نیز گزارش داد، این فرد تسلیحات و مهمات و مواد آتش زا در اختیار داشته و قصدش تولید مواد منفجره بوده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۰ آگوست ۲۰۱۶درخواست کارتر برای توقف حملات ترکیه علیه کردها
سایت شبکه الجزیره نوشت: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری در مقر وزارت دفاع این کشور از ترکیه خواست بر جنگ با داعش تمرکز کند و نیروهای کرد مخالف نظام سوریه را هدف نگیرد. این درخواست در چارچوب اختلافات میان واشنگتن و آنکارا درباره عملیات "سپر فرات" است که هر روز خود را بیشتر نشان می‌دهد. کارتر در جمع خبرنگاران گفت:‌ ما از ترکیه می‌خواهیم بر جنگ با داعش تمرکز کند و با نیروهای دموکراتیک سوریه درگیر نشود. او با بیان اینکه آمریکا از چند روز پیش تماس‌هایی را با ترکیه در این زمینه برقرار کرده است، تاکید کرد: جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای ترکیه‌ای‌اش در این باره رایزنی کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۰ آگوست ۲۰۱۶تمایل چین به از سرگیری روابط با واتیکان
به نوشته شینهوا به نقل از سی‌سی‌ تی‌وی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه گفت نسبت به ازسرگیری روابط با واتیکان تمایل دارد. اظهارات «هوآ چونینگ» در یک کنفرانس خبری بعد از اظهارات وزیر خارجه واتیکان درباره تمایل کشورش برای ارتقا روابط با چین بیان شد. چین و واتیکان روابط دیپلماتیک خود را در سال ۱۹۵۱ قطع کردند و این اندکی پس از به قدرت رسیدن کمونیست ها در چین بود. واتیکان اکنون تنها حکومت غربی است که چین روابط رسمی با آن ندارد و در این حال واتیکان تنها کشور اروپاییست که روابط رسمی با تایوان دارد که این مساله از دید چین مورد پسند نیست. هوآ چونینگ گفت چین و واتیکان راهی موثر برای ارتباط دارند و تمایل دارند در همکاری با واتیکان روابط دوجانبه را با قواعد خاصی پیش ببرند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۰ آگوست ۲۰۱۶امضای پیمان همکاری‌های نظامی دهلی‌نو-واشنگتن
خبرگزاری رویترز نوشت: هند و آمریکا یک پیمان نظامی مهم در راستای استفاده از تأسیسات و تجهیزات نظامی دو کشور را امضا کردند. «مانوهار پاریکار» وزیر دفاع هند و «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا این پیمان را در واشنگتن به امضا رساندند که در اعلامیه‌ای مشترک از سوی دو طرف نیز امضای آن تأیید شد. براساس این پیمان، آمریکا و هند می‌توانند در پایگاه‌های نظامی یکدیگر سوخت‌گیری نمایند و تجهیزات و ادوات نظامی خود را تعمیر و نگهداری کنند. کارتر درباره این پیمان اظهارداشت که پیمان نظامی هند و آمریکا تسهیلات لازم را برای گسترش همکاری‌های نظامی دهلی‌نو و واشنگتن ایجاد می‌کند. وزیر دفاع هند و آمریکا بصورت مشترک اعلام کردند که پیمان نظامی دهلی‌نو-واشنگتن اجازه حضور سربازان دو کشور را در خاک یکدیگر نمی‌دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: