دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ آگوست ۲۰۱۶چشم انداز مبهم مذاکرات روسیه و آمریکا
پایگاه تحلیلی «المانیتور» نوشت: با وجود اینکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اخیرا اعلام کرده بودند که در مذاکرات ۱۲ ساله خود در ژنو در آگوست به پیشرفت‌هایی دست‌ یافتند اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که آمریکا و روسیه پیش از دیدار احتمالی «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست جی-۲۰ در چین در خصوص توافقی درباره سوریه به اجماع برسند. مذاکرات روسیه و آمریکا در ژنو قرار است ۳۱ آگوست از سر گرفته شود. یک دیپلمات مطلع از مذاکرات اخیر روسیه و آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با المانیتور گفت: «این احتمالا آخرین فرصت قبل از دیدار روز یکشنبه اوباما و پوتین در چین خواهد بود».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ آگوست ۲۰۱۶ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد
سایت اینترنتی النشره  نوشت: در پی اظهارات اخیر مقامات واشنگتن درباره عملیات ترکیه در جرابلس سوریه، وزارت خارجه ترکیه سفیر آمریکا در آنکارا را احضار شد. سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که جان باس، سفیر آمریکا در آنکارا امروز(چهارشنبه) به مقر وزارت خارجه احضار شد و ما ناخرسندی خود را نسبت به اظهارات مطرح شده از سوی واشنگتن پیرامون توافق بر سر آتش‌بس در جرابلس اظهار کردیم. سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: این اظهارات به هیچ وجه مورد قبول نیست و با روابط شراکت و ائتلاف میان ما همخوانی ندارد. وی تاکید کرد: تا زمانی که گروه‌های تروریستی که خطری علیه ترک‌ها هستند، از مرزهای ترکیه دور نشوند، درگیری‌ها متوقف نخواهد شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ آگوست ۲۰۱۶نقشه روس ها برای بدنامی کلینتون
روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای مدعی شد، کرملین قصد دارد در ماه اکتبر و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک سری اطلاعات دست‌کاری شده را منتشر کند تا موجب بدنامی هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا شود. این مقاله نوشته است که شاید آنها می خواهند این بار نشان دهند کلینتون واقعا در پاییز چند سال پیش بخش عمده کارایی مغز خود را از دست داده و اکنون برای همه تصمیم‌گیری‌هایش به آنتونی وینر، نماینده سابق مجلس آمریکا از حزب دموکرات متکی است. این مطلب ظاهرا بدون هیچ مدرکی مطرح شده و صرفا متکی به یک مقاله در فارین پالسی است که مدعی شده هکرهای روسی در تلاش برای بدنام کردن بنیاد متعلق به جورج سوروس، میلیاردر مشهور آمریکایی موسوم به بنیاد جامعه باز، اسناد دست کاری شده منتشر کرده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۱ آگوست ۲۰۱۶نامزدی غیر رسمی ماکرون برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو: وزیر اقتصاد مستعفی فرانسه دیروز (سه‌شنبه) در پی استعفا از سمت خود، به طور غیررسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه را اعلام کرد. «امانوئل ماکرون» با اشاره به وجود محدودیت‌ها در نظام سیاسی کشور، از قصد خود برای آغاز مرحله جدید مبارزات سیاسی خبر داد. علاوه بر این، «استفان لوفول» سخنگوی دولت فرانسه نیز امروز طی اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه «یوروپ ۱» درخصوص استعفای وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد: «امانوئل ماکرون بنا به دلایل شخصی دولت را ترک کرده چرا که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه را دارد.» وی افزود: «البته این موضوع مانع نامزدی فرانسوآ اولاند در انتخابات آینده نخواهد شد. من فکر می‌کنم که امانوئل ماکرون استعفا کرده تا نامزد شود.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: