دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ سپتامبر ۲۰۱۶الاخبار- نگرانی تل‌آویو از اوضاع سوریه و شکست اهداف ریاض 

تحلیلگران و رسانه‌های صهیونیستی نسبت به اوضاع سوریه و شکست اهداف محور اعتدال عربی به ریاست عربستان در این کشور ابراز نگرانی کردند. اسرائیل به علت تحولات اخیر موجود در سوریه خشمگین شده است، چرا که ارزیابی‌های تل‌آویو نشان می‌دهد که سرنوشت این کشور در راستای خدمت به منافع اسرائیل نیست. این موضوع انعکاس ویژه‌ای در رسانه‌های عبری زبان داشته است. این رسانه‌ها خشم خود را از عملکرد و نرمش متحد آمریکایی خود و شکست استراتژی‌های این کشور به موازات تفرقه و اختلاف میان منافع متحدان دیگر نشان می‌دهد، به گونه‌ای که اولین فرصت تجزیه سوریه از طریق متحد کرد که حامل منافع ثابت اسرائیل بود، از بین رفت.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ سپتامبر ۲۰۱۶السومریه نیوز- دعوت مقتدی صدر برای اعتصاب گسترده در عراق

مقتدی صدر از تمامی کارمندان دولت به جز نیروهای امنیتی خواست تا در اعتراض به فساد دست به اعتصاب گسترده بزنند. رهبر جریان صدر عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از تمام شدن مهلت یک ماهه لازم است تا اعتراضات مسالمت‌آمیز خود را برای اصلاحات شروع کنیم و همچنان گزینه‌هایی برای پایان فساد وجود دارد. در ادامه این بیانیه آمده از عموم مردم عراق به ویژه کسانی که به فکر اصلاح امور هستند و جریان الصدر دعوت می‌کنیم تا همه کارمندان به جز دستگاههای امنیتی روزهای یکشنبه و دوشنبه در مقابل محل کارشان اعتصاب کنند و صرفاً امور فوری را آن هم از خارج اداره انجام دهند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ سپتامبر ۲۰۱۶رویترز- آمادگی چین برای رویارویی با سامانه «تاد» آمریکا

چین با توسعه سامانه‌های موشکی زمین به هوای خود شرایطی را فراهم کرده که می‌تواند در برابر سامانه پیشرفته آمریکا موسوم به «تاد» که قرار است در کره جنوبی مستقر شود، به بهترین شکل ممکن از خود دفاع کند. وزارت دفاع چین ضمن تأیید ارتقای سامانه‌های موشکی، دلیل اجرای این طرح را چالش‌هایی دانست که آمریکا پیش روی این کشور قرار داده است. در بخشی از این گزارش آمده است که چین با چالش‌های زیادی از سوی آمریکا در دریای جنوبی روبرو است و از سوی دیگر، آمریکا درصدد استقرار «تاد» در کره جنوبی است که تقویت نیروی هوایی و بهبود سامانه های موشکی در همین راستا صورت گرفته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ سپتامبر ۲۰۱۶الجزیره- احتمال آتش‌بس در حلب طی روزهای آتی

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، آمریکا و روسیه به توافق آتش‌بس ۴۸ ساعته در حلب و دادن مجوز ورود به کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل و کاهش حملات هوایی ارتش سوریه نزدیک شده‌اند. گفته می شود احتمالاً این توافق روز یکشنبه اعلام شود. منابع دیپلماتیک که خواستند، نامشان فاش نشود، گفتند: توافق هنوز به مرحله نهایی نرسیده و موارد اصلی همچنان در دست بررسی است و احتمالاً طرف‌های مربوطه از جمله اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و گروه‌های مخالف سوریه نسبت به آن تردیدهایی دارند. اگر توافق حاصل شود، منجر به تبادل اطلاعات بین آمریکا و روسیه خواهد شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: