دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۶ سپتامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- اوباما: به حضور در دریای جنوبی چین ادامه می‌دهیم

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا امروز در سخنانی تاکید کرد ایالات متحده به حضور در دریای شرقی و جنوبی چین تا جایی ادامه خواهد داد که قوانین بین‌المللی اجازه می دهد. اوباما در کنفرانس خبری در جریان سفر به لائوس تصریح کرد: «متحدان هم‌پیمان آمریکا باید بدانند، پایبندی ما به دفاع از شما یک تعهد همیشگی است که هیچ معافیتی شامل آن نمی‌شود». وی در ادامه افزود: «در سراسر منطقه، از جمله دریاهای شرقی و جنوبی چین، آمریکا به پرواز و دریانوردی و عملیات ادامه خواهد داد، تا آنجایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد و واشنگتن از حقوق همه کشورها حمایت خواهد کرد». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۶ سپتامبر ۲۰۱۶تایمز- گاف عجیب وزارت دفاع انگلیس

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد به اشتباه نام، رده و شماره نظامی ۲۰ هزار سرباز و نیروی بالقوه را به صورت آنلاین منتشر کرده است. اشتباهی که موجی از انتقادات و اتهامات علیه وزارت دفاع انگلیس را به دنبال داشت. اطلاعات مفصل و جزئیات مربوط به هر افسر عادی، افسر ذخیره و کارآموز دانشگاه در وبسایت دولت انگلیس در دسترس بود. یکی از سربازان این اقدام را تولید یک «لیست هدف» برای شبه‌نظامیان داعشی توصیف می‌کند که خطر امنیتی را افزایش می‌دهد. همچنین در سه سند، مشخصات هر داوطلب بزرگسال در میان نیروهای دانشکده افسری ارتش انگلیس آورده شده است. از سربازان و افسران سابق موسسات نظامی نیز اطلاعاتی منتشر شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۶ سپتامبر ۲۰۱۶بلومبرگ- پوتین: کار من از تزارها سخت‌تر است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در باره مقایسه شرایط کنونی روسیه با زمان شوروی و پیش از آن نیز دوران تزارها، گفت: «فکر کنم اکنون حکومت کردن بر روسیه دشوارتر از قبل شده است». وی افزود: «به این دلیل شرایط سخت‌تر شده که با وجود انتقادهای خارجی و نخست از طرف شرکای غربی، فرآیند دموکراسی در روسیه توسعه می یابد و در انتخابات آتی دومای روسیه (۲۸ شهریورماه) نیز احزاب بیشتری نسبت به دوره های قبل شرکت خواهند کرد». وی تأکید کرد: «این مسئله بر جریان و نتایج انتخابات تاثیر می گذارد و تغییرهای عملی در پی دارد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۶ سپتامبر ۲۰۱۶المیادین- طرح جامع سازمان ملل برای بحران یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، ضمن پیشنهاد آتش‌بس ۷۲ ساعته در یمن، طرحی جامع را برای حل بحران این کشور پیشنهاد داده است. هیئت اعزامی صنعا به مذاکرات یمن روز گذشته در «مسقط» پایتخت عمان با «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و گفت‌و‌گو کردند. هیئت صنعا در این دیدار تاکید کردند هرگونه مذاکره در آینده بدون شک باید مسئله منصب ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار دهد. اعضای این هیئت همچنین تأکید کردند که اسماعیل ولد الشیخ در این دیدار محاصره فرودگاه صنعا و ممنوعیت پرواز از آن را محکوم کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: