دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۱سپتامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- اعلام زمان ساخت رآکتور دوم نیروگاه بوشهر

یکی از مقامات شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه امروز اعلام کرد ساخت رآکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر در جنوب ایران در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز می‌شود. سرگئی کرینکو، مدیرکل شرکت انرژی هسته‌ای روسیه موسوم به «روس‌اتم» روز گذشته اعلام کرده بود که اولین سنگ‌بنای دومین رأکتور هسته‌ای نیروگاه هسته‌ای بوشهر روز شنبه ۲۰ شهریور گذاشته شد و این نمایانگر آغاز راه‌اندازی پروژه مشترک ایران- روسیه بوشهر ۲ است. امروز یکشنبه والری لیمارنکو، رئیس بخش مهندسی روس‌اتم در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اعلام کرد که این شرکت روسی در نظر دارد تا ساخت راکتور دوم این نیروگاه را در ماه‌های جولای تا سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی آغاز کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۱سپتامبر ۲۰۱۶دیلی صباح- گولن، دولت ترکیه را تهدید کرد

فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه در پیامی جدید گفت: «تمامی سربازان من در انتظار دستور هستند و در حالت آماده باشند تا فعالیت خود را آغاز کنند». وی همچنین خطاب به حامیانش گفت: «شما سربازان می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید فتح کنید. سربازان من چون دستوری ندارند در حالت آماده‌باش به سر می برند».  در حالی که جنبش منسوب به فتح‌الله گولن هرگونه دخالت در کودتای ژوئیه سال جاری میلادی در ترکیه را رد کرده اما گولن با انتقاد از مردمی که علیه کودتا به خیابان‌های ترکیه آمدند، باعث خشم و انزجار شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۱سپتامبر ۲۰۱۶فاکس نیوز- عذرخواهی کلینتون از حامیان ترامپ

هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب دموکرات آمریکا، به این سبب که نیمی از حامیان رقیب جمهوری‌خواهش را «یک مشت آدم مایه تأسف» خوانده بود، عذرخواهی کرد اما گفت همچنان به «مبارزه با تعصب و نژادپرستی» ادامه می‌دهد. کلینتون جمعه‌ شب در یک برنامه جمع‌آوری کمک‌های مالی گفته بود حامیان دونالد ترامپ «نژادپرست، بیگانه‌ستیز، حامی تبعیض جنسی و اسلام‌هراس» هستند. نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی همچنین گفته بود بقیه حامیان ترامپ کسانی هستند که از شرایط اقتصادی و عملکرد دولت به تنگ آمده و از روی ناچاری خواستار تغییر هستند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۱سپتامبر ۲۰۱۶فرانس ۲۴- بارزانی: خاورمیانه در آستانه تغییر است

رئیس اقلیم کردستان عراق با انتقاد از رهبران کردهای سوریه گفت که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را به انحصار درآورده است و مانع از فعالیت دیگر نهادها و سازمان‌های سوری در شمال این کشور شده است. مسعود بارزانی اظهار داشت منطقه در استانه  تغییرات جدید قرار دارد. تقسیم سوریه هم‌چنان مطرح است و این کشور هرگز به یکپارچگی قبلی برنخواهد گشت. بارزانی در ادامه گفت که گروه‌های کردی که از جنگیدن برای رسیدن به خواسته‌هایش استفاده کنند، مورد تأیید او نیستند. وی همچنین اظهار داشت که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه به رهبری صالح مسلم اوضاع در مناطق کردنشین سوریه را به انحصار خود درآورده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: