دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶مسکو استفاده از نوژه را به حالت تعلیق درآورد
ریانووستی نوشت: مسکو فعلا استفاده از پایگاه هوایی همدان را به حالت تعلیق درآورده است. شبکه العربیه  به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داد که مسکو فعلا استفاده از پایگاه هوایی همدان را به حالت تعلیق درآورده است.  خبرگزاری ریانووستی به منبع خبر خود اشاره‌ای نکرده است. روز دوشنبه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: حضور روسیه در ایران موقت و با هماهنگی بود و آنها نه در ایران پایگاه دارند و نه مستقر شده‌اند. شب گذشته نیز محمد دهقان وزیر دفاع ایران با بیان این مطلب از انتشار اخبار مربوط به حضور جنگنده‌های روسی در ایران از سوی مسکو انتقاد کرده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶سفر قریب‌الوقوع «مسعود بارزانی» به ایران
روداو نت اعلام کرد: دفتر «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، از سفر قریب‌الوقوع وی به تهران به دعوت مقامات ایران خبر داد. دفتر «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران را برای سفر به این کشور پذیرفته است و در آینده‌ای نزدیک به تهران سفر خواهد کرد. به گفته شبکه روداو نت، در این بیانیه آمده است: مدتی است که در رسانه‌ها سخنان و اشاراتی مبنی بر سفر «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان به جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد؛ برای توضیح به افکار عمومی اعلام می‌کنیم که رئیس منطقه کردستان دعوت جمهوری اسلامی ایران را برای سفر به این کشور پذیرفته و فقط زمان انجام این سفر که از سوی دو طرف باید معین شود؛ باقی مانده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶اردوغان سفیر ترکیه در روسیه را برکنار کرد
ریانوستی گزارش داد: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه سفیر فعلی این کشور در روسیه را برکنار و سفیر جدید آنکارا در مسکو را منصوب کرده است. هنوز نام سفیر جدید ترکیه در روسیه مشخص نشده است. دولت ترکیه اعلام نکرده که دلیل برکناری «اومیت یلدیریم» سفیر پیشین آنکارا در مسکو چه بوده است. مأموریت دیپلماتیک اومیت یلدیریم در روسیه هنوز به اتمام نرسیده است به همین دلیل به نظر می‌رسد دلیل اصلی برکناری وی از این سمت از اهمیت خاصی برخوردار باشد. روابط ترکیه و روسیه پس از ماه‌ها تنش سرانجام به تازگی با سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه به روسیه و دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اندکی به حالت عادی بازگشته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶کوربین: می‌خواهم نماینده میلیون‌ها نفر باشم نه نماینده میلیونرها
شبکه خبری اسکای نیوز نوشت: «جرمی کوربین» رهبر کنونی حزب اپوزیسیون بریتانیا و از نمایندگان باسابقه حزب کارگر که مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه این کشور است، از مردم خواست تا کمک کنند حلقه جادویی دولت را شکسته شده و دیدگاه مردم عادی شنیده شود. در آستانه ارسال برگه رای برای اعضای حزب کارگر، کوربین گفت کارگران کارخانه‌ها و مراکز دیگر در نقاط مختلف ایده‌هایی درباره تغییر اقتصاد دارند اما از این‌که کسی به آن‌ها گوش نمی‌کند خسته شده‌اند و باید ایده‌های آن‌ها شنیده شود. جرمی کوربین همچنین گفت که می‌خواهد دوباره انتخاب شده و نماینده میلیون‌ها نفر باشد نه نماینده میلیونرها.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: