شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در برنامه پایش شبکه یک سیما با بیان اینکه بنا به دلایل زیادی با آسیب های متعددی در حوزه های مختلف از جمله اعتیاد ،‌ حاشیه نشینی و فقر در سطح کشور مواجه هستیم، اظهارداشت: آسیب های اجتماعی ، موضوع میان بخشی و مستلزم همکاری همه دستگاه ها به ویژه مردم است.
رحمانی فضلی گفت: حدود ۱۱ میلیون حاشیه نشین داریم که در حدود ۷۷ هزار هکتار شامل ۲ هزار و ۸۰۰ محله ساکن هستند.
وی با اشاره به اینکه نظام اداری ما هم نتوانسته است در انجام خدمات ،‌ تسهیل سازی و روان سازی به خوبی عمل کند، گفت: نظام پولی و بانکی ما هم دچار مشکلاتی است.
وزیر کشور درباره حاشیه نشینی هم گفت: مظاهر و جلوه های بیرونی حاشیه نشینی در ۲ حوزه کالبدی و محتوایی است که در حوزه کالبدی، ساخت و سازهای نامناسب، نبود خدمات مناسب مسکن های غیر استاندارد و در حوزه محتوایی،‌مسایل فرهنگی ، اجتماعی ، امنیتی و اخلاقی داریم .
وزیر کشور با اشاره به اینکه از نظر امنیتی نگران تهدیدهای خارجی نیستیم گفت: تهدید واقعی برای ما در داخل و در حوزه آسیب های اجتماعی است.
رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود در برنامه پایش شبکه یک سیما افزود: همان گونه که بالاترین محل تجمع ثروت و سرمایه در تهران است، بالاترین محل تجمع جرم، بزهکاری و آسیب های اجتماعی هم در این کلان شهر است.
وی با اشاره به اینکه  ۱۰ تا ۱۲ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد،ادامه داد: این نشان می دهد که همه باید کمک کنیم تا مسئله حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی حل شود.
رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه باید به حاشیه نشینان کمک شود افزود: اگر یک چهارم پول هایی را که در حال حاضر در مناطق حاشیه نشین هزینه و سرمایه گذاری می کنیم در روستاها و شهرهای کوچک انجام دهیم، حاشیه نشینی اتفاق نخواهد افتاد.
وزیر کشور گفت: الگوی غلط نظام برنامه ریزی کشور ما از سال ۱۳۴۵ به بعد، ریشه مهاجرت ها از روستا ها به شهرها و حاشیه نشینی است. 
رحمانی فضلی افزود: در برخی از استان های کشور حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افراد، کمک بگیر هستند.
وی ادامه داد: متوسط بیکاری در کشور از ۱۴ درصد در سال ۱۳۹۱ به حدود ۱۱ درصد رسیده است اما در حال حاضر آمار بیکاری در برخی از شهرها ۶۰ درصد است.
رحمانی فضلی گفت: در نظر سنجی ها مهمترین مشکلات مردم، اقتصادی و بیکاری است که باید همه برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم.
رحمانی فضلی گفت: حدود ۱۰۰۰ شهرداری شهرهای کوچک در کشور مشکل مالی دارند زیرا به شهرداری ها اختیارات لازم داده نشده است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تن زباله تولید می شود  گفت: ۳۷ هزار میلیارد تومان خسارت های ناشی از دفن غیر بهداشتی زباله هاست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: