سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
پیگیری روز
عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور امروز گزارش این دیوان درباره حقوق‌های نجومی را در صحن علنی مجلس قرائت کرد. بر اساس این گزارش تنها چهار دهم درصد مدیران عالی کشور حقوق نامتعارف یعنی بالای بیست میلیون تومان گرفته‌اند.
آذر گفت: دیوان محاسبات برای تهیه گزارش، با چهار ماه تلاش شبانه روزی،‌ بیش از هزار جلد گزارش حسابرسی را بررسی کرد. جلسات حسابرسی ویژه با وزارت اطلاعات،‌ ستاد کل نیروهای مسلح و دفتر مقام معظم رهبری برای بررسی اسناد و راستی آزمایی آن برگزار شد. در مجموع پرداخت های  بین سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴،  به روسای قوا و مدیران عالی کشور و موسسات و نهادهایی که زیر نظر رهبری اداره می شوند،‌ بررسی شده اند.
رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه سقف پرداختی را بر اساس قانون خدمات کشوری ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفتیم، گفت: پرداختی  حدود ۹۳ هزار و ۴۶۰ مقامات کشور بررسی شد. در این بین ۱۳ هزار نفر از مقامات رده بالا بودند. که از این تعداد،‌صرفا ۳۹۷ نفر یعنی معادل ۴دهم درصد بیش از  ۲۰۰ میلیون ریال دریافت کرده بودند.
وی گفت: بیشترین دریافتی ۶۲۲ میلیون ریال مربوط به بانک صادرات بوده که به مدیرعامل وقت این بانک پرداخت شده بود.
علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس پس از پایان سخنان رئیس دیوان محاسبات کشور،‌ درباره حقوق‌های نجومی اظهار کرد: ‌ این گزارش طبعا در سه بخش ارائه شد،‌ یکی در مورد حقوق های نامتعارف،  یکی در مورد پاداش های نامتعارف و یک بخش درباره وام های نامتعارف بود. به این ترتیب گزارش کاملی بود که می تواند پایه کار برای دو چیز قرار بگیرد،‌ یکی اینکه باید اصلاحات قانونی سرعت بگیرد و دیگری اینکه پیگیری این موضوعات باید جدی گرفته شود.
لاریجانی گفت:‌ از بین حدود ۱۰۰ هزار مدیری که در کشور خدمت می کنند، در این گزارش آمده که حدود ۳۹۰ یا ۴۰۰ مدیر از حقوق نامتعارف برخوردار بودند که دیوان محاسبات برای آنها پرونده تشکیل داد. بیش از چهارصد پرونده تشکیل و حدود ۵۰ میلیارد ریال نیز مسترد شده است. مابقی حقوق ها باید مسترد شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: