دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت ایام عزاداری در ماه محرم، از ورود شورای عالی امنیت ملی به موضوع بازی فوتبال و موافقت آن با برگزاری مسابقه در روز تاسوعا خبر داد.
علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که تعیین زمان بازی ایران و کره‌جنوبی در اختیار ایران نبوده است، اظهار داشت: چنانچه تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار حاضر نشود، بر اساس مقررات فیفا، تیم ملی از دو بازی بعدی نیز محروم خواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط موجود با جمع‌بندی‌های صورت گرفته در شورای امنیت کشور، قرار شده این بازی با روح عاشورایی و با ایجاد نمادهای حسینی در ورزشگاه برگزار شود.
بروجردی بیان کرد: از ورزش دوستان می‌خواهیم که موضوع حفظ حرمت ایام عزای حسینی را مد نظر قرار دهند.
همچنین وزیر کشور به برگزاری بازی تیم ایران و کره در روز تاسوعا واکنش نشان داد. عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش خیرین امنیت‌ساز، درباره تدابیر بازی دو تیم ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا گفت: موضوع فوتبال مساله‌ای بوده که با تمام تلاش‌هایی که مسوولان ورزشی و فدراسیون انجام دادند، نتوانستند موافقت فیفا و کره جنوبی را کسب کنند و در ‌‌نهایت بازی در‌‌ همان روز برگزار خواهد شد.
وزیر کشور با بیان این مطلب که برخی از متدینین و مومنین دغدغه‌هایی در این خصوص دارند، افزود: برخی نگران بودند که شاید فضای پر شور فوتبال با فضای معنوی ما فاصله داشته باشد و تلاش‌هایی هم برای تغییر زمان بازی انجام شد اما نهایتا تصمیم‌ بر این شد که بازی در همین روز برگزار شود.

درخواست عدم پخش تلویزیونی بازی

با این حال سردار داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، با بیان اینکه اساس برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا، کار خوبی نیست عنوان کرد: این موضوع در زمان فدراسیون گذشته فوتبال تصویب شده است و باید گفت که مسئولان آن فدراسیون در آن زمان بی تدبیری کرده اند؛ آنها باید موضوع را پیگیری می کردند چرا که یک سال زمان داشتند.
وی با بیان اینکه فدراسیون کنونی فوتبال در عمل انجام شده قرار گرفته است و بی تدبیری آقای کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال وضعیت فعلی را ایجاد کرده اظهار داشت: ما هم با زمان برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی که در شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است مخالفت کردیم اما چون در عمل انجام شده قرار گرفته ایم، گفتیم که اگر قرار است بازی برگزار شود، آن را پخش تلویزیونی نکنید.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران ادامه داد: ما به فدراسیون فوتبال مستقیما نامه زدیم که این بازی را پخش مستقیم نکنید و هنوز هم بر این امر مصّر هستیم؛ با پخش نکردن این بازی از تلویزیون هیچ اتفاقی نمی افتد و اتفاقا پخش مستقیم این بازی در شب عاشورا، هیچگونه توجیهی ندارد.
آذرنوش در پایان گفت: مردم بعد از عاشورا می توانند بازی و اخبار آن را ببینند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: