دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
پیگیری روز
محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به افشای بخش‌هایی از گزارش خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان ازسوی رییس کمیته چهارنفره بررسی این پرونده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و با تاکید بر این‌که گزارش هنوز به تایید کمیته نرسیده است، گفت: قصد نداشتم پیش از ارائه گزارش به کمیسیون در این باره اظهارنظر کنم اما متاسفانه نماینده کاشان ، برخی مسائل محرمانه در این پرونده را افشا کرده‌اند.
صادقی افزود: برخی اطلاعاتی را در اختیار برخی رسانه‌ها قرار دادند و از این طریق، سعی کردند رفتار غیرقانونی‌شان در پرونده بورسیه‌ها را توجیه کنند.
وی ادامه داد: پس از تهیه گزارش اولیه که به اعتقاد من کاملاً جانبدارانه و مغرضانه بود، بنده و آقای احمدی‌لاشکی نسبت به نحوه تهیه گزارش، اعتراض کردیم و این گزارش را موردتایید قرار ندادیم و آقای سلیمی نیز نفیاً و اثباتاً اظهارنظری نکردند.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی نسبت به محتوای این گزارش نیز انتقادهایی مطرح کرد و گفت: در حالی‌که بنابر ادعای آقای ساداتی‌نژاد، عدم پرداخت مبلغ بورسیه به دانشجو یکی از دلائل اصلی خودکشی بوده، این مبلغ ازسوی وزارت علوم به دانشگاه کاشان پرداخت شده و دانشگاه در این رابطه تعلل کرده و جالب این‌که در زمان موردبحث یعنی سال ۸۹ ریاست دانشگاه کاشان برعهده خود آقای ساداتی‌نژاد بوده است.
او گفت: در سال ۸۹ و در زمان ریاست آقای ساداتی‌نژاد در دانشگاه کاشان، مبلغ ۲ میلیارد تومان ازسوی وزارت علوم به‌منظور پرداخت بورسیه دانشجویان به این دانشگاه پرداخت شده اما علاوه بر این‌که این مبلغ صرف بورسیه‌ها نشده، بلکه برای ما مشخص نیست به چه منظور هزینه شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی سعی دارند با رویکردی سیاسی و به شیوه‌ای تصنعی موضوع خودکشی این دانشجو را به پرونده بورسیه‌ها مرتبط کنند و این درحالی است که وزارت علوم پس از قطع موقت بورس تحصیلی، مجدداً با درنظر گرفتن وضعیت خاص جسمی این دانشجو بورس تحصیلی را برقرار می‌کند و درواقع دانشجو از این نظر مشکلی نداشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: