دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
وزیر ارتباطات تاکید کرد: اگر نظر بر آن است که ارتباط مردم، بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌ها را با دنیا قطع کنیم، چنین تجویزی را تا امروز از سوی هیچ یک از دولتمردان نداشته‌ایم.
محمود واعظی صبح امروز در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به ارائه‌ توضیحاتی دراین باره پرداخت و گفت: دسترسی به یک شبکه ارتباطی واحد موضوعی است که در تامین امنیت کشورها تاثیر بسزایی دارد و برهمین اساس کشورهای مختلف این موضوع را دنبال می‌کنند. ما نیز از سال‌ها قبل چنین مساله‌ای را مطرح کردیم و حال با راه‌اندازی فاز اول شبکه ملی اطلاعات شرایطی ایجاد شده که وقتی روز گذشته بخش قابل توجهی از ظرفیت اینترنت خارجی کشور برای مدتی دچار مشکل می‌شود، شبکه‌های داخلی در حال فعالیت هستند.
وی در پاسخ به صحبت‌های اخیر یکی از مراجع تقلید درباره اینترنت مستقل توضیح داد: شبکه ملی اطلاعات نیز به نوعی یک شبکه مستقل به‌شمار می‌رود، اما اگر نظر بر آن است که ارتباط مردم، بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌ها را با دنیا قطع کنیم، چنین تجویزی را تا امروز نه از سوی مقام معظم رهبری و نه از سوی هیچ یک از دولتمردان نداشته‌ایم. به عبارت دیگر تاکید ما در راه‌اندازی این شبکه بر آن است که مردم به‌طور همزمان از محتوای داخلی فاخر، باکیفیت و سرعت بالا استفاده کرده و در عین حال محدودیتی در دسترسی به منابع علمی بین‌الملل هم نداشته باشند.

نام وزارت ارتباطات به وزارت دفاع سایبری تغییر یابد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل سردارغلامرضا جلالی نیز در این همایش با بیان اینکه نفوذ فضای سایبر به اقتصاد، اقتصاد را هم به سمت سایبری شدن پیش می برد، اظهار داشت: توسعه فضای سایبر با حوزه دفاعی لایه های جدیدی را ازحمله و دفاع ایجاد می کند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه دریک ماه گذشته آمریکایی ها مقام فرماندهی نظامی سایبر را ایجاد کرده اند، گفت: این انتصاب نشان دهنده توسعه حوزه سایبری به امور نظامی است.
وی افزود: چندی است که آمریکایی ها در فضای سایبر چنگ و دندان نشان می دهند و طرح نیتروزئوس را مطرح می کنند؛ هیچ کدام از مسئولان آمریکایی هم آن را نفی نکرده اند؛ آمریکایی ها وقتی برای کار نظامی هدف طراحی می کنند در مرحله اول به جمع آوری اطلاعات می پردازند و ما باید مراقبت جمع آوری اطلاعات آنها باشیم و به هیچ عنوان اجازه این کار را به آنها ندهیم.
سردار جلالی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات پدافندی ترین طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: نگاه ما به شبکه ملی اطلاعات به مثابه یک نظام دفاعی برای کشور است و اولین انتظار از این شبکه این است که بتواند تداوم کارکردهای خود را علی رغم تهدید و تحریم حفظ کند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه در فضای شبکه ملی اطلاعات باید بتوانیم امنیت حیطه بندی شده تولید کنیم، عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به این کارکردهای بسیار با اهمیت می تواند نام وزارت دفاع سایبری را به خود بگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: