دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
وزیر اطلاعات به سوالات نمایندگان درمورد پروژه «نفوذ» پاسخ داد
امروز وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر با محوریت موضوع نفوذ در مجلس حاضر شد. پيش از ورود مجلس به سئوال از وزير، نائب رئيس مجلس از درخواست وزيراطلاعات براي غيرعلني شدن جلسه سخن گفت كه اين خواسته با مخالفت نمايندگان مواجه شد. وزیر اطلاعات در پاسخ خود به صحبت های کریمی قدوسی با صحبت های کنایه آمیزی از سوء استفاده از مسئله نفوذ انتقاد کرد. در پایان این جلسه کریمی قدوسی از پاسخ های علوی قانع شد.

مسئولان هدف پروژه‌های نفوذ هستند

جواد كريمي قدوسي نماينده مشهد در مجلس دهم به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده، در تشريح سئوالش با محوريت «نفوذ» از سيد محمود علوي وزير اطلاعات گفت: ولي امر ميگويد ما از خيلي چيزها مطلعيم و  آنچه مردم از آن مطلع نميشوند ما اطلاع داريم،‌برنامه نفوذ برنامه جدي آمريكا و استبكار است.ولي امر مي گويند نبايد با استناد به سوء استفاده احتمالي برخي از اشخاص،اصل قضيه نفوذ كمرنگ نشان داده شود،‌ مسئولان هدف پروژه هاي نفوذ هستند،‌نفوذ دشمن يعني شجره خبيث جيسون رضاييان كه مثل علف هاي هرزي كه اگر يك روستايي آن را كنترل نكند همه مزرعه را در اختيار ميگيرد.
وي افزود: نفوذ يعني شبكه خبيث سيامك نمازي كه تا سطح مشاور نظام سلطه اين فرد جايگاه مي گيرد پدر اين فرد كه از اعضاي خانواده سلطنتي بود پروژه تحديد نسل را در ايران پيگيري مي كرد، سيامك نمازي مسئول پروژه براندازي نسل می شود.نفوذ يعني شجره خبيث انگليس، آنها براي خود آيت الله سازي ميكند ،‌فردي را از ايران به انگليس مي برند و رمز و راز سخنراني به او آموزش می دهند و او را به ايران ميفرستند.
اين نماينده نزديك به جبهه پايداري با انتقاد از تيم مذاكره كننده هسته‌اي گفت: نفوذ يعني دري اصفهاني كه با سرويس‌هاي آمريكا،‌انگليس و...ارتباط داشته است از يك طرف در تيم مذاكره هسته اي ما مسئول برطرف كردن تحريمهاي بانكي بود اما همزمان در موسسه اي در لندن به عنوان مسئول تداوم تحريم هاي ايران كار ميكرده است  كه پس از برجام مدال قهرماني به سينه او ميزنند.
كريمي قدوسي اظهار كرد: نفوذي هاي دوتابعيتي از كشور انگليس هستند.براساس گزارش خود وزارت اطلاعات در اتفاقات ۸۸، انگليس خط ميداد كه كارمندانش به خيابان ها بروند و مستند سازي كنند و به سفارت هاي اروپايي دستور می داد كه درهاي سفارت را باز كنيد و امكانات پزشكي به معترضان بدهيد.نفوذ دشمن یعنی استفاده از برجام برای سواستفاده پلکانی و دستیابی به امتیازات بیشتر.
اين نماينده مجلس دهم معتقد است كه«نفوذ یعنی آلوده سازی بعضی از مسئولان و فرزندانشان به مفاسد اقتصادی و اخلاقی، از نوع بی شرمانه آن که اخیرا با هدف ضربه زدن به قداست ها و ارزش های انقلابی اتفاق افتاد.در یکی از سفارتخانه های اروپایی در تهران افسر امنیتی آن کشور چند زن ایرانی را از بین دعوت شدگان مراسم جشن انتخاب می کند و دعوت به همکاری می کند و آموزش نفوذ می دهند و با کد پرستو آنها را به جان افرادی مطرح می اندازند تا به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.»
وي در تشريح سئوالش از وزير اطلاعات تأكيد كرد: نفوذ یعنی ایجاد تردید فرهنگی با هدیه دادن به دشمن ملت ایران برخلاق دستورات دین و اصول قانون اساسی که توسط برخی از اعضای تیم مذاکره کننده صورت گرفت. که متاسفانه دیروز سخنگوی وزارت خارجه آن را توجیه می کرد. وقتی برای مذاکره با آمریکا به تحریف عاشورا و مواضع امام می پردازند نفوذ به هدف خود در این شرایط رسیده است. نفوذ دشمن یعنی فتنه ۸۸.

سوءاستفاده از پروژه نفوذ، مقابله با آن را به انحراف می کشاند

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دو نماینده دلواپس مجلس در رابطه با نفوذ گفت:سوء استفاده از پروژه نفوذ و استفاده ابزاری از آن در منازعات سیاسی‌، مقابله با نفوذ را به انحراف می‌کشاند.
وزير اطلاعات با اشاره به حضورش در كميسيون امنيت ملی، گفت: سوالات در کمیسیون مطرح شد، پاسخ مبسوط به هر سه سوال داده شد، طبیعی است که در جلسه علنی با آن شرح و بسط پاسخ نمی توان داد چون برخی از جنبه ها بیش از آنکه مورد استفاده صحیح نمایندگان و مردم قرار بگیرد مورد سواستفاده دشمن قرار می گیرد. طبیعی است نه نماینده و نه مردم راضی به طرح آنها از تریبون عمومی مجلس نیستند.
علوي با انتقاد از سوء استفاده از واژه نفوذ،‌ گفت: سوء استفاده از پروژه نفوذ و استفاده ابزاري از آن در منازعات سياسي‌، مقابله با نفوذ را به انحراف ميكشاند.برخورد سطحي و غيرهوشمندانه با راهبرد رهبري جفا به اين هشداري است كه رهبري دادند.
وزير اطلاعات گفت: همانطور كه در كميسيون گفتيم وزارت در مسئله نفوذ اشراف كامل اطلاعاتي دارد و هر جا مصداقي از مصاديق نفوذ بوده است بدون تسامح آن را زير ضربه برده است و بارها رهبري از نقش وزارت در مقابله با نفوذ و رد عناصر نفوذ و جلوگيري از ورود به  كشور تقدير كردند .
علوي معتقد است:«لازمه مقابله با نفوذ اين نيست كه درب هاي كشور بسته شود طبيعي است كه يك زمان در زمستان حشراتي در محيط هستند به منزل شما وارد ميشوند نوعا زمينه نفوذ كمتر است و چون به دليل بسته بودن دربها زمينه ورود حشرات كمتر است اما وقتي بهار شد و درها را باز كردي احتمال ورود بيشتر حشرات وجود دارد. راه مقابله با حشرات بستن درها و محروم شدن از هواي بهاري نيست راه استفاده از توري براي جلوگیري از حضور حشرات است. وزارت اطلاعات توري قوي است كه هم اجازه استفاده از هواي بهاري را ميدهد و هم جلوي ورود حشرات را ميگيرد.

چرا سال ۸۹ چنین سوالاتی را نمی پرسیدید؟

وزير اطلاعات با بيان اين نكته كه بيان برخي از مسائل با امنيت كشور سازگاري ندارد و اگر دوستان مايل بودند در جلسه غير علني گفته ميشود، افزود:اما در مورد سئوال نمايندگان،‌ سفر «جیم داباکیس» سناتور يكي از ايالات های آمریکا به ایران كه باید بگویم اگر بخواهيم معادل سازي كنيم اين فرد همچون عضو يكي از شوراي شهرهاي يكي از استان ها است. وزارت اطلاعاتي كه بر داعشي  ها كه بدون گذرنامه وارد كشور ميشود،  اشراف دارد و آنها را زير ضربه برده است،‌ آيا ممكن است نسبت به ورود افرادي از مرزهاي رسمي اشراف اطلاعاتي نداشته باشد؟‌
علوي گفت: وزارت بر ورود اين سناتور كاملا اشراف داشته است. هيچ مورد از چتر اطلاعاتي سربازان گمنام خارج نبوده است و ذكر بيشتر از اين را ميدانم شما نمي پسنديد، چون اين نياز اطلاعاتي دشمن را هم فراهم مي كند.اين آقاي سناتور در سال ۱۳۸۹ به ايران سفر كرده بودند، برادرها اشاره كردند كه ايشان عضو سابق سناي ايالاتي بوده است و اين آقا با استيفن موريس در سال ۸۹ وارد كشور شدند.براي وزارات اطللاعات جاي سئوال است كه چطور سفرشان در سال ۹۴ موجب سئوال ميشود اما سفر ۱۵ روز ايشان در سال ۸۹ حساسيت ايجاد نكرده و جنجال رسانه اي راه نينداخته است.
وزير اطلاعات معتقد است:«سفر یک رییس دانشگاه،سفر شهروندان جمهوری اسلامی به کشورهای مختلف غیر از رژیم اشغالگر قدس هم از نظر قانونی بلا اشکال است و از نظر شرعی هم مباح و مستحب است.».

وی گفت:سفرهایی که انجام می شود یا شخصی است یا ماموریتی وفرصت های مطالعاتی و ...است.  سفرهای شخصی به ما ربطی ندارد الا اینکه سوءاستفاده برای نفوذ شود البته ما ورود می کنیم اما در مورادی که شائیه نفوذ دارد ورود می کنیم. اما در سفرهای ماموریتی و تحصیلاتی به دستگاه ها و نهادهایی مربوط است که این ماموریت را واگذار می کنند. از آنجا که ممکن است برای این افراد از سوی سرویس های اطلاعاتی بیگاه طعمه گذاری یا تاثیرگذاری شود یا تلاش تخلیه اطلاعاتی شود اشراف اطلاعاتی داریم و اگر مورد مشکوکی باشد روی آن با دقت بیشتر اشراف را ادامه می دهیم و در صورتیکه مسلم شود حریف و رقیب مخصوصا سرویس های اطلاعاتی دشمن وارد شوند برخوردهای لازم را انجام می دهند. این مصداقی که گفته شده تحت اشراف اطلاعاتی بوده و موردی برای مظنون شدن وجود نداشته است.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: