يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- آمانو: ایران ذخایر خود را محدود کرده است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت تهران ذخایر اورانیوم قابل استفاده برای تولید سلاح هسته‌ای را محدود کرده است. یوکیا آمانو در گفت‌و‌گو با روزنامه «لوموند» فرانسه با تمجید از ایران به خاطر پایبندی به توافق هسته‌ای با غرب اظهار داشت: «بررسی‌های ما حاکی از آن است که ایران ذخائر اورانیوم قابل استفاده برای تولید سلاح هسته‌ای را محدود کرده و این اقدام ارزشمند است». وی در ادامه گفت: «توافق هسته‌ای ایران سبب برخی مخالفت‌ها در داخل این کشور شده و حتی غرب نیز در مواردی دچار شک شده است؛ اما با این وجودف پایبندی به آن برای ما ارزشمند است». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۶آناتولی- افزایش حضور نظامی ترکیه در مرز عراق

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، کشورش در نظر دارد استقرار نیروهای خود در مناطق مرزی در عراق را تشدید بخشد. رجب‌ طیب‌ اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از برنامه‌های کشورش برای افزایش حضور نظامی در شهر سیلوپی خبر داد. سیلوپی شهری کردنشین در استان شرناق ترکیه است که در نزدیکی مرز عراق واقع شده است. اردوغان همچنین خاطرنشان کرد: «در صورتی که شهر تل‌عفر شاهد اقدامات خشونت‌طلبانه باشد، واکنش ترکیه متفاوت خواهد بود». از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم افتتاح یک ایستگاه قطار در آنکارا گفت که در صورت تصویب پارلمان، او هم قانون احیای مجازات اعدام را امضا خواهد کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۶دیلی میل- افتتاح نخستین پایگاه نظامی دائم انگلیس در بحرین

بریتانیا به دنبال افتتاح اولین پایگاه دائمی نظامی خود در خلیج فارس طی چهار دهه گذشته در بحرین است. در همین راستا، این کشور به زودی پایگاه نظامی دائمی خود را در بحرین افتتاح می‌کند. این پایگاه نظامی دریایی که اولین پایگاه دائمی بریتانیا در خلیج فارس طی ۴۰ سال گذشته است، ماه آینده افتتاح می‌شود و ناوهای انگلیسی به آنجا اعزام خواهند شد. بریتانیا حدود ۶۰۰ نیروی نظامی در این پایگاه مستقر می‌کند. نیروهای ویژۀ امنیتی نیز از این پایگاه که در بندر «مِنا سلمان» بحرین واقع شده‌است، برای مقاصد خود استفاده می‌کنند. همچنین گفته می‌شود ناوشکن‌های نیروی دریایی برای مقابله با داعش در این پایگاه مستقر می‌شوند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۶رویترز- اخراج بیش از ۱۰ هزار کارمند دولت در ترکیه

مقامات ترکیه بیش از ۱۰ هزار کارمند دولت را به ظن ارتباط با مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا که از سوی آنکارا به رهبری کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه متهم شده، اخراج کرده‌اند. هزاران استاد دانشگاه، معلم وکارمند بخش بهداشت در بین افرادی بودند که از طریق حکم جدید حالت فوق‌العاده که اواخر روز شنبه در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد، اخراج شدند. ترکیه دریک سرکوب بی‌سابقه بیش از ۳۷ هزار تن را به طور رسمی بازداشت کرده و تاکنون ۱۰۰ هزار کارمند دولت، قاضی، دادستان، افسر پلیس و کارمندان دیگر را اخراج یا تعلیق کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: