يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۱ نوامبر ۲۰۱۶اکسپرس- تهدید هسته‌ای روسیه علیه نروژ

پس از این که در هفته گذشته واشنگتن طرح استقرار کماندوهای ویژه در نروژ را فاش ساخت، تنش‌های جنگ سرد بین مسکو و واشنگتن شدت گرفت. فرانتس کلینت سویچ، معاون رئیس کمیته دفاع و امنیت روسیه نسبت به استقرار این نیروها واکنش شدیدی نشان داد و گفت: «این موضوع برای نروژ و مردم نروژ بسیار خطرناک است». وی ادامه داد: «چطور باید به این موضوع واکنش نشان دهیم. ما هرگز در گذشته نروژ را در فهرست اهداف تسلیحات استراتژیک‌مان نداشتیم اما اگر این موضوع توسعه یابد مردم نروژ آسیب خواهند دید». فرانتس کلینت سویچ اضافه کرد:‌ ما مجبوریم که علیه تهدیدهای نظامی حتمی واکنش نشان دهیم.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۱ نوامبر ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- پاکستان به طالبان هشدار داد

پاکستان در پی افزایش تنش‌ها با طالبان، هشدار داد که در صورت عدم همکاری با اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان، رهبران و خانواده‌های این گروه، اخراج می‌شوند. دو مقام ارشد طالبان اعلام کردند که مقامات پاکستانی در دیدار با هیئت سه نفره این گروه در قطر، نسبت به ادامه همکاری بیشتر با این کشور هشدار داده‌اند. گفته می‌شود که این واکنش‌های دولت پاکستان، بخاطر دور ماندن از مذاکرات پنهانی طالبان با حکومت افغانستان است. این مقامات طالبان می‌گویند حکومت پاکستان به طالبان هشدار داده‌ که اگر در جریان مذاکرات با حکومت افغانستان با اسلام‌آباد مشورت نکنند، تمام رهبران ارشد این گروه و خانواده‌هایشان وادار به ترک پاکستان خواهند شد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۱ نوامبر ۲۰۱۶سومریه نیوز- حشد الشعبی: لازم باشد به سوریه هم می‌رویم

هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق در سخنانی تصریح کرد: «مأموریت ما آزادسازی خاک عراق است و اگر در این راستا شرایط اقتضا کند، به سوریه هم خواهیم رفت». عامری با اشاره به عملیات نیروهای حشد الشعبی در محور غربی موصل، اظهار داشت: حضور حشد الشعبی در غرب موصل برای تنگ کردن عرصه بر تروریست‌های تکفیری است. وی افزود: «ما با حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق توافق کردیم که وارد موصل نشویم؛ در مقابل، پیشمرگه نیز اجازه ورود به داخل شهر موصل را ندارد». وی افزود: «ورود حشد الشعبی به شهر موصل به روند تحولات میدانی و تصمیم فرماندهی کل نیروهای مسلح بستگی دارد». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۱ نوامبر ۲۰۱۶رویترز- استقرار تانک‌های ترکیه در مرز عراق

ارتش ترکیه چندین دستگاه تانک و خودروی زرهی را در منطقه «سیلوپی» در نزدیکی مرزهای عراق مستقر کرد. پارلمان ترکیه، ۱۰ مهر امسال به‌ اتفاق آرا با تمدید یک‌ساله مجوز استقرار نیروهای این کشور در سوریه و عراق موافقت کرد. ارتش ترکیه در اواسط آذر سال گذشته نیز نیروهای نظامی خود را با پشتیبانی ده‌ها تانک به حومه شهر موصل در استان نینوای عراق اعزام کرد. بغداد ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی ترکیه، این اقدام را بدون هماهنگی دانسته و آن را نقض تمامیت ارضی عراق اعلام کرده است. موضوع مداخله نظامی ترکیه در عراق، اکنون به یکی از مسائل اصلی در روابط بغداد- آنکارا تبدیل شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: