يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۲ نوامبر ۲۰۱۶میرِر- ارتش انگلیس برای روسیه خط و نشان کشید

وزیر دفاع انگلیس در جمع کمیته منتخب دفاعی پارلمان این کشور گفت، ارتش انگلیس تا دو سال آینده آماده نبرد نظامی با روسیه خواهد بود. وزیر دفاع انگلیس در جمع نمایندگان پارلمان خبر داد، ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در حال بیدار شدن نسبت به چالش و تجاوزات روسیه است و متحدان عضو ناتو آماده مقابله با نیروهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواهند بود این عضو کابینه دولت انگلیس ضمن اشاره به تهدید رو به رشد از سوی مسکو گفت، سال جاری و سال‌های پیش از آن تجاوزات زیادی از سوی روسیه مشاهده شده که در زمینه‌های هوایی و دریایی بودند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۲ نوامبر ۲۰۱۶الیوم السابع- سعد حریری، نامزد نخست‌وزیری لبنان شد

فراکسیون پارلمانی جریان «المستقبل» لبنان کاندیداتوری سعد حریری برای پست نخست‌وزیری این کشور را اعلام کرد. این فراکسیون پس از نشستی که به ریاست سعد حریری، نخست وزیر پیشین این کشور داشت و طی آن شرایط داخلی کشور از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سعد حریری را برای پست نخست وزیری دولت آتی در این کشور کاندیدا کرده و اعلام کرد که در این مسیر از وی حمایت می‌کند و امیدوار است که نتایج مثبتی از همکاری‌ها میان حریری و میشل عون، رئیس جمهور لبنان حاصل شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۲ نوامبر ۲۰۱۶راشا تودی- پوتین در حلب اعلام آتش‌بس کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور داد تا روز جمعه در شهر حلب آتش‌بس برقرار باشد. ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که پوتین رئیس‌جمهور این کشور دستور داده است که از ساعت ۹ صبح روز جمعه تا ساعت ۷ شب، در شهر حلب آتش‌بس اعلام شود. ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت که تصمیم برای این آتش‌بس از طریق هماهنگی با دولت سوریه اتخاذ شده است.شهر حلب در حال حاضر به عرصۀ جنگی شدید میان نیروهای دولتی سوریه و گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌است. این شهر از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) به دو بخش غربی و شرقی در کنترل دولت و معارضین تقسیم شده است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۲ نوامبر ۲۰۱۶خبر ترک- اردوغان: غرب به ما درس عدالت ندهد!

رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار به مقامات آفریقا دریاره فعالیت‌های جنبش وابسته به گولن گفت: کشورهای آفریقایی نیاز ندارند که دیگران راه را به آنها نشان دهند بلکه به همراه نیاز دارند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست همکاری ترکیه و آفریقا گفت: کشورهای آفریقایی باید نسبت به فعالیت‌های جنبش فتح‌الله گولن (روحانی در تبعید و خالفت دولت ترکیه) حساس باشند. ممکن است فردا بسیار دیر باشد. در این باره به برادران خود هشدار می‌دهیم. وی ادامه داد: «این جنبش با استفاده از نام اسلام تهدیدی برای کل جهان بوده و جوانان ۱۷۰ کشور جهان را مسموم کرده است». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: