يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۵ نوامبر ۲۰۱۶رای الیوم- وزیر نفت مصر، واسطه گفت‌و‌گوی قاهره- تهران

منابع دیپلماتیک اعلام کردند هدف طارق الملا، وزیر نفت مصر از سفر به عراق بر دو محور متمرکز بود: اول یافتن منابع جایگزین برای نفت دریافتی از عربستان و دوم گشودن کانال های گفت وگو با ایران از طریق عراق. وزیر نفت مصر در حالی عازم عراق شده است که عربستان در پی نزدیک شدن روابط مصر با ایران و سوریه، کمک‌های نفتی به مصر را که حدود ۷۰۰ هزار تن بود، قطع کرد. این مقام مصری در صدد است با توجه به روابط نزدیک بغداد و تهران از طریق دروازه عراق کانال های گفت وگو با ایران را باز کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۵ نوامبر ۲۰۱۶رویترز- رقابت نزدیک کلینتون و ترامپ در روزهای آخر

چهار روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نظرسنجی‌ها حاکی از نزدیک‌تر شدن آمار آرای هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دو نامزد این انتخابات است. برآیند چند نظرسنجی در پنجاه ایالت آمریکا نشان می‌دهد که تفاوت آرای هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، با دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، به حدود دو درصد رسیده است. تفاوت آرای دو نامزد چند روز پیش حدود پنج درصد برآورد شده بود. بنابر نظرسنجی‌های اخیر، احتمال پیروزی کلینتون همچنان بالاتر از ترامپ است. کاهش آرای هیلاری کلینتون پس از آن رخ داد که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، آغاز تحقیقات جدیدی در پرونده ایمیل‌های افشا شده کلینتون را اعلام کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۵ نوامبر ۲۰۱۶المیادین- پیام سعد حریری به سید حسن نصرالله

سعد حریری، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله پیامی داده است. این پیام از طریق فراکسیون نمایندگان حزب الله لبنان تحت عنوان فراکسیون «الوفاء للمقاومه» به سید حسن نصر الله انتقال داده شده است. دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه (دیروز) به موضوع انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل دولت پرداخت و تأکید کرد که لبنان وارد مرحله جدیدی شده و باید همه برای پیش‌برد امور کمک کنیم. سید حسن نصرالله گفته بود این کشور (لبنان) نیازمند دولت وحدت ملی است و این مسأله به همکاری و همبستگی همه جریان‌های موجود بستگی دارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۵ نوامبر ۲۰۱۶الجزیره- پیشروی نیروهای عراقی در جنوب موصل

نیروهای عراقی بر مناطقی در حومه جنوبی حمام العیل در جنوب موصل مسلط شدند تا مقدمه‌ای باشد برای ورود به این شهرک. در حالی که نیروهای دولتی در شهر شرقاط در شمال استان صلاح‌الدین، پیشروی کرده‌اند، جنگجویان گروه تروریستی داعش مقاومت شدیدی در محلات شرقی شهر موصل از خود نشان می‌دهند. منابع نظامی در عراق می‌گویند، نیروهای این کشور موفق شدند روستاهای الصلاحیه، جهینه، جهونی و التلال را در جنوب حمام العیل تصرف کنند تا به ۸ کیلومتری جنوب موصل برسند و آمادگی دارند تا در چند ساعت آینده وارد حومه جنوبی شهر موصل شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: