دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
پیگیری روز
حسین نقوی حسینی از جمله چن نماینده ای است که به دنبال موضوع مدیران دوتابعیتی است. او که ابتدا در پی تصویب طرح تحقیق و تفحص از دولت درمورد دوتابعیتی ها بود، از پیگیری هایش در این خصوص سخن گفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس  با بیان اینکه وزیر اطلاعات اعلام کرد ازمیان  ۷۹ نفر از مدیرانی که مورد استعلام این وزراتخانه قرار گرفته اند تنها ۳۵ نفر تابعیت مضاعف داشته‌اند، خاطرنشان کرد: یک نفر از این دوتابعیتی‌ها طبق اظهار نظر وزیر اطلاعات با توجه به اینکه سمتی را در اختیار داشته است از سوی این وزارتخانه رد صلاحیت شده و این امر سبب شده است که وی خود استعفا دهد.

نقوی حسینی تأکیدکرد: به جز این یک نفر بقیه ۳۴ نفری که دارای تابعیت مضاعف هستند طبق استعلام وزارت اطلاعات و با توجه به اینکه صلاحیت مسئولیت و مدیریت را ندارند در هیچ رده‌ای مدیریتی مشغول به کار نیستند.

وی با اشاره به اینکه باید تفاوت میان کسانی که دارای گرین‌کارت هستند با کسانی که تابعیت مضاعف و یا اجازه اقامت دارند در قانون مشخص شود، افزود: در حال حاضر کمیته مشترکی در مجلس در جهت بررسی خلاهای قانونی در موضوع تابعیت تشکیل شده است که امیدواریم بتواند در راستای حل مشکلات قانونی این موضوع تأثیرگذار باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تعداد دقیق مدیرانی که دارای گرین‌کارت هستند، اظهار کرد: مسئولان ذیربط درباره تعداد کسانی که دارای گرین‌کارت هستند به ما اطلاعاتی ندادند ولی بدون شک تعدادی از این افراد در بدنه مدیریت کشور وجود دارند.

نقوی حسینی با بیان اینکه ما هنوز در بحث بررسی حضور افراد دوتابعیتی در دستگاه‌های اجرایی کارمان به اتمام نرسیده است، گفت: ما با جدیت پیگیر حضور مدیران دوتابعیتی در دستگاه های اجرایی کشور هستیم و به فعالیت خود در این زمینه با قاطعیت ادامه خواهیم داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: