دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
یادگار امام گفت: مردم اگر از کارها و خدمات انجام شده مطلع نباشند مأیوس می شوند و یأس نیز دشمن هر حرکت اجتماعی و علت فرورفتن به منجلاب است. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار اعضای هیأت موسس خانه روابط عمومی ایران وجود «روابط عمومی» برای سازمان را به مثابه وجود آن در جهانی خواند که همه هویت آن اثباتی است و گفت: یک انسان اگر ثبوتا خوب باشد، جامعه بر اساس آنچه می بیند به او نمره می دهد و این در مورد سازمان ها و نهادها هم صدق می کند. البته درک مردم از خوبی یا بدی یک مجموعه بر اساس گفته ها نیست، بلکه بستگی به آن چیزهایی دارد که از طریق دیدن یا شنیدن احساس می کنند و طبعا تبلیغات در این مسیر می تواند موثر باشد تا نکات مثبت را بیان کند یا امور منفی را لابلای عوامل مثبت پنهان کند. یادگار امام، ادامه داد: در تبلیغات، کمک به مستمع در گرو این امر است که آنچه را او در نمی یابد به او بیان کنیم؛ البته در اینجا بحثی اخلاقی مطرح می شود که نباید دروغ بگوییم، بلکه صادقانه رفتار کنیم. سیدحسن خمینی در بخش دوم سخنان خود، به غرض و علت آگاه کردن مردم از خدمات و کارها پرداخت و با اشاره به تأثیر نیّات در کارها، گفت: اینکه یک گوینده برای خوشایند مستمع یا پر کردن وقت یا ترس و... سخن می گوید در ارزش کار او تأثیرگذار است؛ لذا انسان ها بهتر است در رفتارهای ثبوتی و اثباتی از نیّات مربوط به اغیار خودداری کنند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: