دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
دیدبان مجلس
با تصمیم بهارستان‌نشینان، مجلس وارد تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی و دارای گرین کارت می‌شود. در جلسه امروز مجلس گزارش کمیسیون امنیت ملی در رد تقاضای تحقیق و تحفص به رای نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان مجلس با ۶۵ رای موافق، ۱۳۳ مخالف و ۳ رای ممتنع با رد تحقیق و تفحص وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان ومدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این رابطه مخالفت کردند و براین اساس این تقاضا در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
حاجی دلیگانی از متقاضیان این طرح تحقیق و تفحص امروز در مجلس گفت: هدف ما از این طرح مچ گیری نیست هدف ما روشن شدن یک ابهام است، عده ای در کشور می گویند ما مدیر دوتابعیتی نداریم قبلا هم این حرف گفته می شد ولی همه مشاهده کردیم که فردی که دوتابعتی بود چطور بیت المال مسلمین را چپاول کرد و فرار کرد و به آن کشوری که از آن مجوز اقامت داشت رفت و ساکن شد و دست ما به او نمی رسد.
این نماینده نزدیک به جبهه پایداری تاکید کرد: در ماجرای برجام این آقای دری اصفهانی که دوتابعیتی است در کمیته اقتصادی و بانکی مربوط به مذاکرات حضور داشت و نشان لیاقت از بالاترین مقام اجرایی کشور می گیرد و حالا هم با سپردن وثیقه و قرار در کشور آزاد است . یا فرد دیگری که در تیم حقوقی مذاکره کننده بوده و به جرم جاسوسی و همکاری با دول متخاصم زندانی است. 
حاجی دلیگانی گفت: یک وزیری داریم که همسر و فرزندانش در ایتالیا هستند، از طرفی سیروس ناصری که در تیم مشاوره هسته‌ای است خانواده اش در انگلیس است و حتی گفته می شود که در حال گرفتن تابعیت سوم است و از کشور فرار کرده است. دستگاه قضا به مردم شفاف بیان کند در چند سال اخیر چند نفر در بخش های مهم نظام نفوذ کرده بودند که خوشبختانه این تعدادشان دستگیر شدند. آمار ما می گوید ۱۲ نفر هستند چه تعداد دستگیر نشدند یا شناسایی نشدند الله اعلم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: