دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
واکنش روز
در حالی که در مجلس از سوی برخی نمایندگان زمزمه هایی مبنی بر طرح تشکیل وزارت سلامت و رفاه شنیده می شود، وزیر بهداشت ضمن انتقاد از آنچه که عملیات روانی سنگین علیه وزارت بهداشت خواند، گفت: این اقدام به عنوان سندی علیه سلامت مردم کشور در تاریخ باقی خواهد ماند و بالاخره روزی حقیقت روشن خواهد شد.
دکتر سیدحسن هاشمی در مطلبی با عنوان "برای سلامت مردم، سیاسی تصمیم نگیریم" در اینستاگرام خود نوشت: طی دو هفته گذشته عملیات روانی سنگینی علیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت. عملیاتی که هدف از آن، اثرگذاری در تصمیم سازی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مورد ساماندهی حوزه‌ سلامت در برنامه‌ ششم بود. از چپ و راست و میانه تا بخشی از جامعه‌ پزشکی هم در این موضوع فعال بودند. البته این اقدام به عنوان سندی علیه سلامت مردم کشور در تاریخ باقی خواهد ماند و بالاخره روزی حقیقت روشن خواهد شد.
وی در عین حال تاکید کرد: ما در کمیسیون تلفیق تنها از یک‌پارچه سازی مدیریت خدمت و تجمیع منابع و بیمه‌ها که نص قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه‌ سلامت است، دفاع کردیم؛ آن هم برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر بهداشتی و درمانی به مردمی که گاه در رنج بیماری و فقر و نبود امکانات، از هستی ساقط می‌شدند.
هاشمی با بیان اینکه تولیت، بدون نظارت و مدیریت بر منابع مالی، قادر به اجرای سیاست‌ها نیست نوشت: در کشور ما اما پول در اختیار وزارت رفاه است و سیاست‌گذار وزارت بهداشت! در چنین شرایطی آیا متولی می‌تواند پاسخ‌گوی افکار عمومی، مجلس و نیازهای مردم باشد؟
وزیر بهداشت تاکید کرد: با صراحت می‌گویم، با ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا انتزاع آموزش پزشکی مخالفم و چنین پیشنهادهایی را به سود نظام سلامت کشور نمی‌دانم.
وی در پایان با بیان اینکه این‌ها نشانی‌های غلط دیگری است، برای ادامه‌ همان عملیات روانی و بدون تردید دود این سیاست بازی‌ها به چشم همان مردم دردمند می‌رود، اظهار امیدواری کرد که در صحن علنی، نمایندگان به برنامه‌ای رأی دهند که نفع مردم در آن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: