يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶آناتولی- اردوغان بار دیگر غرب را متهم کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه بار دیگر رسانه‌های غربی را متهم به دخالت و همدستی با کودتاچیان متهم کرد. رجب طیب اردوغان در افتتاح یک شبکه تلویزیونی بار دیگر رسانه‌های غربی و دولتمران را مورد عتاب و خطاب قرار داد و آنها را متهم به دلسوزی و حمایت از کودتاچیان اعلام کرد. اردوغان که در مراسم افتتاح رسمی تلویزیون TRT سخنرانی می‌کرد، گفت نویسندگان رسانه‌های غربی برای فتح الله گولن روحانی ترک ساکن آمریکا که آنکارا وی را مسئول کودتای ۱۵ جولای می‌داند دلسوزی می‌کنند. اردوغان گفت که اگر کودتا پیروز می‌شد آنگاه رسانه‌های خارجی دوربین‌ها و قلم‌های خود را بسیج می‌کردند تا کودتا را قانونی جلوه دهند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- استقرار هفت سامانه اس- ۳۰۰ در سوریه

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیروز در اظهاراتی از استقرار ۷ سامانه پدافند دفاع هوایی اس- ۳۰۰ در سوریه خبر داد. وزیر دفاع روسیه روز گذشته در سخنانی در این باره گفت: همانطور که در گذشته نیز اعلام شد، پیشتر یک سامانه پدافند هوایی اس- ۴۰۰ در سوریه مستقر شده بود. سرگئی شویگو که در حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سخنرانی می کرد، در ادامه تصریح کرد: «افزون بر سامانه اس- ۴۰۰ مذکور، ما تعداد ۷ سامانه دفاع هوائی اس- ۳۰۰ نیز برای پوشش بخشی از حریم هوائی سوریه تا حوزه دریائی قبرس مستقر کرده ایم». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶رویترز- تلاش مجدد برای کاهش سقف تولید «اوپک»

به گفته منابع آگاه، وزرای انرژی روسیه و عربستان سعودی این هفته در قطر در حاشیه یک کنفرانس بزرگ انرژی با یکدیگر دیدار می‌کنند. این درحالی است که اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپکی تلاش می‌کنند تا دوباره قرارداد محدود کردن تولید را محکم کنند. اعضای اوپک در ماه سپتامبر در الجزایر توافق کردند تا تولید خود را کاهش دهند که نخستین توافق برای کاهش تولید از سال ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود. البته این توافق شامل شرایط ویژه برای ایران، لیبی و نیجریه بود. قرار است که این قرارداد در نشست بعدی اوپک در ۳۰ نوامبر در وین نهایی شود و ۲ هفته تا این اجتماع زمان مانده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶راشا تودی- درخواست کمک دی میستورا از ترامپ درباره سوریه

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، با اشاره به مواضع رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درباره مبارزه با گروه تروریستی داعش، خاطرنشان کرد که وی همچنین باید برای پیشبرد روند انتقال سیاسی در سوریه همکاری کند. استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت، روسیه از زمانی که عملیات نظامی در سوریه را آغاز کرد، به بازیگری مهم در بحران سوریه تبدیل شده است. دی‌میستورا در ادامه اظهار داشت: «باید توافق با روسیه انجام شود... باید با تلاش همگانی از جمله با همکاری با روسیه، آمریکا و بقیه علیه داعش جنگید».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: