يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۶فوربس- کاهش قدرت عربستان در بازار نفت

پادشاهی عربستان سعودی بر نفت پس از چهار دهه رو به افول است. عربستان برای جلوگیری از این سقوط کار زیادی از دستش بر نمی‌آید. درست است که عربستان هنوز بزرگترین صادر کننده نفت و دومین تولید کننده نفت جهان است، اما دیگر توانایی‌اش را برای کنترل بازار نفت از دست داده است. یکی از این عوامل تصمیمی است که عربستان در نوامبر ۲۰۱۴ برای چشم پوشی از نقش تاریخی‌اش در تنظیم تولید گرفت و با افزایش تولیدش بازار را اشباع کرد. عامل دیگر انقلاب نفت شیل آمریکا بود که موجب عرضه بیش از حد نفت شد. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۶هافینگتون پست- استدلال برنده نوبل درباره پیروزی ترامپ

تونی موریسون در نوشتاری پس از انتخابات آمریکا دیدگاه خود را درباره پیروزی ترامپ مطرح کرده است. به بیان وی، آنچه موجب پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد ترس سفیدپوستان برای از دست دادن امتیازهایشان با افزایش تنوع نژادی در جامعه بود. این نویسنده برنده جایزه نوبل و پولیتزر همچنین اظهار کرد: بر اساس قوانین برده‌داری، لزوم طبقه‌بندی افراد بر اساس رنگ پوست مشهود بود اما در آمریکای امروز حقی که سفیدپوستان برای برتری بر سایر نژادها قائل هستند در حال از بین رفتن است. رنگین‌پوستان همه جا هستند و در  حال تغییر تعریفی از آمریکا هستند که از دیرباز شکل گرفته و این تهدیدی برای سفیدپوستان است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۶حریت- بازگشت حزب دموکراتیک خلق ترکیه به پارلمان

حزب دموکراتیک خلق ترکیه نزدیک به کردها تصمیم گرفته بعد از تحریم دو هفتگی پارلمان که در اعتراض به بازداشت رهبران و برخی اعضای این حزب بوده، به پارلمان بازگردد. دوغان ارباش، رئیس حوزه استانبول حزب دموکراتیک خلق گفت: بعد از بازداشت رهبران حزبمان، ما تصمیم به خروج از پارلمان گرفتیم. اما اکنون تصمیم گرفتیم که فعال‌تر از گذشته در پارلمان حضور داشته و فعالیت کنیم. حزب دموکراتیک خلق پس از بازداشت صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ رهبران مشترک خود و برخی اعضای این حزب به اتهام «ارتباط با گروه‌های تروریستی» در ششم نوامبر تصمیم به تحریم پارلمان گرفت و فعالیت‌های خود را در پارلمان به حالت تعلیق درآورد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۶سی ان ان- انگلیس پیشنهاد ترامپ را نپذیرفت

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا، در واکنش به خواسته دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای گماردن رهبر حزب یوکیپ (حزب استقلال بریتانیا) به سفارت بریتانیا در واشنگتن، این احتمال را رد کرد. سخنگوی دفتر ترزا می گفت که پیش‌تر فرد دیگری برای سفارت بریتانیا در آمریکا انتخاب شده است. بعد از انتخابات آمریکا،‌ نایجل فاراژ رهبر حزب یوکیپ فورا به نیویورک سفر و با دونالد ترامپ دیدار کرد و حالا جانشین باراک اوباما از لندن خواسته فاراژ را به عنوان سفیر جدید بریتانیا در آمریکا تعیین کند. ترامپ در توئیتر خود نوشت «بسیاری از افراد دوست دارند که نایجل فاراژ را در مسئولیت سفیری بریتانیای کبیر در ایالات متحده ببینند». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: