دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
دادستان دیوان محاسبات انفصال خدمت طیب‌نیا و نوبخت را تکذیب کرد
جواد کریمی قدوسی بار دیگر با خبرهایش از پشت پرده سیاست خبرساز شد. این نماینده مجلس امروز در مصاحبه با خبرگزاری مهر در ادعایی عجیب از رای دیوان محاسبات به انفصال از خدمت علی طیب نیا وزیر اقتصاد و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در پرونده حقوق های نجومی خبر داد. رأیی که البته به گفته کریمی قدوسی با لابی گری های بسیار از جمله دخالت علی لاریجانی، اجرا نشد. اما ساعتی نگذشته بود که این خبر از سوی یک عضو کمیسیون اصل نود و شخص دادستان دیوان محاسبات تکذیب شد. فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات با کذب خواندن این ادعا گفت اساسا تاکنون گزارشی درخصوص این دو نفر به دادسرا نرسیده است که بخواهد بررسی شود! سازمان برنامه و بودجه نیز با رد ادعای نماینده مشهد درباره رای دیوان محاسبات مبنی بر انفصال از خدمت رییس این سازمان و وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد : این سازمان حق پیگیری قانونی و قضایی موضوع را در عالی ترین مراجع قضایی کشور، برخود محفوظ می‌داند.

لاریجانی لابی کرد، حکم دیوان محاسبات اجرا نشد!

جواد کریمی قدوسی در مصاحبه با مهر با انتقاد از عدم بررسی پرونده های حقوق های نجومی در کمیسیون اصل نود گفت: دیوان محاسبات هم در پرونده حقوق های نجومی قصور داشته است، طبق گزارش سخنگوی قوه قضائیه، دولت و دیوان محاسبات پرونده ای را در خصوص حقوق های نجومی به قوه قضائیه ارجاع نداده اند البته چون دیوان محاسبات دادستانی دارد می تواند محکمه تشکیل دهد اما این کار انجام نشد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیوان محاسبات در یک مورد نسبت به آقای نوبخت و طیب نیا اقدام کرده بودند و حکم سنگین انفصال از خدمت برای این دو نفر صادر شده بود اما لابی های پشت صحنه فشار زیادی را به دادستان دیوان و صادر کننده رای وارد کرده بودند حتی از طرف آقای لاریجانی هم رایزنی هایی صورت گرفته بود  تا این رای تعدیل شود، این یک فاجعه است.
وی گفت: در پرونده حقوق های نجومی این دو نفر محکوم شدند اما رای سنگین انفصال از خدمت برای این دو نفر اجرا نشد.

گزارشی درمورد طیب نیا و نوبخت به دیوان نرسیده است

ساعتی بعد بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به خبر های شنیده شده مبنی بر رای دیوان محاسبات به انفصال از خدمت نوبخت و طیب نیا، اظهار داشت: هفته گذشته در دیوان محاسبات نزد دادستان بودم حتی چنین موضوعی مطرح نشد.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون چیزی در رابطه با انفصال از خدمت آقای نوبخت و طیب نیا نشنیده ام.
فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گوی کوتاه با تابناک ضمن رد این خبر اظهار داشت: قرار است بحث فیش های حقوقی توسط شخص رئیس کل اطلاع رسانی شود و به همین منظور نیز نشست خبری در هفته آینده داشته باشند.
دادستان دیوان محاسبات گفت: درباره این موضوع باید بگویم، این خبر از اساس تکذیب می شود و چنین چیز صحت نداشته است. تا کنون اتفاقی مبنی بر اینکه تخلفی رخ داده باشد و بعد از رایزنی اعلام کنند که موضوع را رسیدگی نکنید، به هیچ عنوان درست نیست.
وی گفت: دادستانی می تواند مستقل کار دادرسی را انجام دهد و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در این زمینه ورود کند. اساسا گزارشی در خصوص این دو فرد یعنی نوبخت، سخنگوی دولت و طیب نیا وزیر اقتصاد به دادسرا نیامده است.
شجاعی ادامه داد: فرایند رسیدگی به پرونده ها این گونه است که ابتدا گزارش به دادسرا می رسد و در دادسرا به موضوعات رسیدگی می شود؛ بنابراین اگر بخواهند، فشاری نیز وارد کنند، باید فشار بر دادسرا باشد تا دادستان را از ادعا و کیفرخواست منصرف کنند؛ اما اصلا چنین چیزی نبوده، چون هیچ گزارشی از این دو فرد به دادسرا نیامده تا منجر به تشکیل پرونده یا انفصال از خدمت شود.

حق شکایت از کریمی قدوسی را محفوظ می‌دانیم

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور هم در نامه ای به جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد آورده است: پیرو انتشار مطلبی به نقل از جنابعالی در رسانه‌های کشور با عنوان «رای دیوان محاسبات انفصال از خدمت نوبخت و طیب‌نیا»، ضمن اشاره به تکذیب صریح این ادعا از سوی دادستان دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی و با توجه به سبقه جناب‌عالی به عنوان فردی اصولگرا، انتظار دارد در اولین فرصت، نسبت به تکذیب این ادعا و یا انتشار مستندات خود، اقدام کنید.
این سازمان در ادامه نامه خود تاکید کرده است: بدیهی است، در غیر این صورت، این سازمان حق پیگیری قانونی و قضایی موضوع را در عالی ترین مراجع قضائی کشور، برخود محفوظ می‌داند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: