دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی مدرس حوزه در نهمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی با تسلیت ایام شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن(ع) اظهار کرد: کسانی که در دوران امام حسن(ع)، ایشان را مجبور به صلح کردند بعد از مدتی طلبکار امام(ع) شدند.
مومنی خاطرنشان کرد: امروز عده ای بی‌سواد، تاریخ را به غلط تحلیل می‌کنند و قصد دارند افعال نابجای خودشان را با ارتباط دادن به مسائل تاریخی توجیه کنند.
این مدرس حوزه علمیه گفت: غلط‌ تر از این سخن اصلا وجود ندارد که برخی می‌گویند گفتمان ما «گفتمان برد-برد» است. این سخن صد در صد غلط و بی ربط است. آن کسی که می‌گوید امیرالمومنین(ع) با زبیر هم مذاکره کرد اصلا نمی‌داند محتوای آن مذاکره چه بوده است و معلوم می‌شود سخنانش را برایش دیکته کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) در گفتگو یا همان مذاکره‌ای که با زبیر داشت خطاب به او گفت زبیر! آمده ام تا جمله پیامبر(ص) را برایت یادآوری کنم که فرمود روزی را می‌بینم که در مقابل علی ایستاده‌ای. این همان مذاکره‌ای است که برخی آقایان اسم آن را «مذاکره برد-برد» می‌گذارند.
مومنی گفت: امام حسین(ع) نیز در گفتگو با عمربن سعد فرمود به وعده‌ای که به تو داده‌اند نخواهی رسید. امام خطاب به او گفت من بیشتر از آن چیزی که وعده‌اش را گرفته‌ای به تو می‌دهم. عمر بن سعد هم گفت من حکومت ری را می‌خواهم و این از عهده تو برنمی‌آید. امام(ع) هم به او فرمود تو هیچگاه از گندم ری نخواهی خورد. خب آقایان این مذاکره را «مذاکره برد-برد» می‌نامند. درست است که مذاکره امام(ع) با عمربن سعد گفتگو محسوب می‌شد ولی در اصل امر به معروف و نهی از منکر بود.
این مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: در منطق ولیّ خدا به هیچ وجه مذاکره برد-برد معنا ندارد؛ برد-برد یعنی اینکه به دشمن و جبهه باطل امتیاز بدهیم. البته ما در تاریخ اسلام صلح داشته‌ایم، مثل صلح پیامبر(ص) با مردم مکه یا صلح حدیبیه؛ اما این صلح‌ها بیشتر در جهت پیشبرد اهداف دین و اسلام انجام شد نه عقب نشینی از خاکریز.
مومنی با بیان اینکه برخی بی‌سوادان در تاریخ می‌گویند ما نمی‌توانیم با دست خالی در مقابل ابرقدرت‌ها بایستیم، تاکید کرد: ما در دینمان سه جهاد داریم؛ جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر. جهاد کبیر مطابق آیه ۵۲ سوره فرقان به معنای عدم اطاعت از دشمن است. یکی از حربه‌های موثر در جهاد اصغر یا همان جهاد در میدان جنگ نیز رجزخوانی است. حضرت عباس(ع) در روز عاشورا بدون سلاح و بدون دست درمقابل ابرقدرت زمانش رجز می‌خواند؛ پس می‌شود بی سلاح و با دست خالی دربرابر ابرقدرت‌ها ایستاد.
مومنی اظهار کرد: اگر مطالبات رهبر انقلاب در دستور کار این آقایان قرار نگیرد بنده بعنوان یک طلبه و در حد توانم عدم التزام آنها به ولایت فقیه را لیست کرده و منتشر می‌کنم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: