يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اگر ما در انتخابات فعالانه مشارکت نکنیم درواقع مرتکب خلاف شده‌ایم و بی جهت حزبی را تأسیس کرده‌ایم گفت: هدف مؤتلفه اسلامی از ورود به انتخابات ۹۶ قدرت‌طلبی و امر و نهی کردن نیست.
سید مصطفی میرسلیم در اجلاس دبیران استانی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: شهید بهشتی می‌فرمود ما حزب را معبد تلقی می‌کنیم؛ این یعنی باید همه کارها، فعالیت‌ها و تصمیماتمان را در حزب عبادت بدانیم. اگر این تلقى مهم وجود نداشته باشد، دور هم جمع شدنمان هیچ فایده‌ای خداپسندانه ندارد و موجه نیست.
وی افزود: باید ببینیم آیا فعالیت‌های حزبی خود را با هدف عبادى آغاز کرده‌ایم یا اینکه نیت دیگری داریم. اگر این امور را با هدفی غیر از عبادت خدا انجام دهیم قطعا به سمت مهلکه خواهیم رفت.
میرسلیم گفت: در سال ۱۳۵۸  قانون اساسی به همه پرسى گذاشته شد و امام رحمت الله علیه نیز در آن مقطع فرمودند همه باید به این قانون عمل کنند؛ اما آیا تاکنون تمام اصول قانون اساسی را بدرستی و به کمال اجرا کرده‌ایم؟
رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه تا به امروز قانون اساسی بخوبی اجرایی نشده است، اظهار کرد: مثلاً در یکی از بندهای قانون اساسی بر بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در همه زمینه ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسائل دیگر تاکید شده است؛ اما امروز می‌بینید که فضای مجازی چه بلایی بر سر جامعه آورده است و چطور در جهت انحراف آگاهی‌ها کار می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مسائلی که در انتخابات ۹۶ با آن مواجه خواهیم شد، استفاده‌های نادرست، توطئه‌آمیز، یأس آفرین و تفرقه‌افکنانه از فضای مجازی است.
وی در ادامه با اشاره به اصل ۵۶ قانون اساسی مبنی بر اینکه اداره امور کشور با مردم است و هیچکس نمی‌تواند حق حاکمیت مردم را بر سرنوشت اجتماعی‌شان سلب کند و یا در خدمت منافع فرد و گروهی خاص قرار دهد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری ما در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات سال ۹۶ با هدف قدرت طلبی نیست بلکه موتلفه اسلامی به این دلیل وارد صحنه انتخابات می‌شود که به وظائف اجتماعى خود بپردازد وآنچه را معطل مانده از تعطیلی خارج کند.
میرسلیم با بیان اینکه اگر ما در انتخابات فعالانه مشارکت نکنیم درواقع مرتکب خلاف شده‌ایم و بی جهت حزبی را تاسیس کرده‌ایم، گفت: امروز آماده شدن مردم برای ایفای وظایفشان در امور سیاسى و اجتماعى، طبق قانون اساسی، از طریق احزاب باید انجام بگیرد، در غیر این صورت بسرعت خودکامگی بوجود خواهد آمد.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگر حزب نباشد افرادى که قدرت را به دست مى‌گیرند با تهدید خودکامگی مواجه مى‌شوند. باید در حزب حضور داشته باشیم و شاخ و برگ‌های اضافی یکدیگر را بزنیم و مشکلات و ایرادات خود را برطرف کنیم. در واقع ما می‌خواهیم در درجه اول در حزب، خودمان را از آسیب‌هاى خودکامگى مصون نگهداریم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت ورود حزب موتلفه اسلامی به عرصه انتخابات، افزود: موتلفه اسلامی حزبی است که در آرمان‌ و مرامش قدرت‌طلبی جایگاهی ندارد و هدفش از ورود به انتخابات، رسیدن به مقام و امر و نهی کردن نیست.
وی گفت: مرحوم عسکراولادی در مقطعی نامزد ریاست‌جمهوری شد و احساس کرد وظیفه‌ای برعهده اوست. ما هم به عنوان مؤتلفه اسلامی چهار سال پیش وارد صحنه انتخابات شدیم و آقای دکتر آل‌اسحاق را معرفی کردیم، اما سپس براساس معیارهای کلی تصمیم گرفتیم از آنچه ائتلاف اصولگرایان تصمیم گرفته است، پشتیبانی کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: