يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶کشته‌شدن یکی از عاملان حمله به «شارلی ابدو»

یکی از عناصر افراطی وابسته به داعش و مظنونان مرتبط با حمله تروریستی سال ۲۰۱۵ به هفته نامه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه، در پی تهاجم یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در سوریه کشته شد. مقامات آمریکایی با اعلام این خبر گفتند که «ابوبکر الحکیم» اواخر ماه گذشته میلادی در «الرقه» پایگاه گروه تروریستی داعش در سوریه به قتل رسیده است. آن‌ها افزودند: وی در طراحی حمله به هفته نامه شارلی ابدو دست داشته است. دو برادر به نام های «شریف» و «سعید» کواشی هفتم ژانویه ۲۰۱۵ با حمله به کارکنان هفته‌نامه شارلی ابدو در پاریس، ۱۲ نفر را کشتند و ۱۱ نفر دیگر را زخمی کردند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶بی بی سی- هیچ سلاحی از ایران برای یمن ارسال نمی‌شود

رئیس جمهور سابق یمن اعلام کرد عربستان سعودی به بهانه اینکه انصارالله با ایران در ارتباط هستند، به یمن حمله کرد که این مسئله صحت ندارد. علی عبدالله صالح گفت عربستان به بهانه واهی به یمن حمله کرد. صالح در پاسخ به سؤالی درمورد ارتباط با آمریکایی‌ها گفت که ائتلاف انصارالله و کنکره مردمی یمن با آمریکایی‌ها در ارتباطند؛ زیرا آن‌ها به دنبال راه حلی برای برون‌رفت از بحران یمن هستند. وی ادامه داد: «ما به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که راه حل در دستان شماست؛ شما دست از حمایت نظامی، تسلیحاتی و لجستیکی خود از عربستان و ائتلاف آن بردارید، بعد می‌توان در مورد منافع شما گفت‌وگو کرد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶الجزیره- اظهارات «خالد مشعل» درباره روابط با ایران

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: حماس تلاش دارد در کنار جهاد اسلامی، فعالیت های سیاسی، دیپلماتیک، رسانه ای، امنیتی و امداد رسانی برای خدمت به مردم فلسطین انجام دهد. خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه الجزیره درباره روابط جنبش حماس با ایران گفت: ما با ایران در خصوص بهار عربی و بحران سوریه اختلاف نظر داریم اما روابط ما با ایران قطع نشد و فقط به علت حوادث منطقه تحت تاثیر قرار گرفت و روابط با ایران ادامه دارد و بر اساس سیاست‌های برنامه‌ریزی و مطالعه شده، به دنبال برآورده شدن منافع خود هستیم.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶واشنگتن پست- دیدگاه «ژنرال‌های ترامپ» درباره ایران

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درحال جمع‌آوری یک تیم امنیت ملی متشکل از ژنرال‌های بازنشسته است که بی‌اعتمادی عمیقی به ایران داشته و به تهدید اسلام‌گرایان افراطی بسیار بیشتر از ارزیابی‌های دولت اوباما تمرکز دارند. این سه ژنرال سابق هسته دولت ترامپ را تشکیل می‌دهند و دیدگاه آن‌ها با تلاشهای اوباما برای متقاعد کردن افکار عمومی آمریکا درباره جدی بودن تهدید تروریسم برای این کشور – ۱۵ سال پس از حملات یازده سپتامبر- کاملاً متفاوت است. دیدگاه این سه نفر متفاوت با سیاست‌های آمریکا برای به قدرت رسیدن میانه‌روها در ایران و همچنین ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده درباره تهدیدات مربوط به حملات سایبری و تهاجمات تازه چین و روسیه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: