يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
دو انفجار تروریستی در نزدیکی ورزشگاه وودافون آرنای شهر استانبول دست‌کم ۳۸ کشته و ۱۶۶ زخمی برجای گذاشت. هدف انفجار ظاهراً نیروهای ضد شورش پلیس بوده است. در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام شده است. انفجار‌ها در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته رخ داد. به گفته وزیر کشور ترکیه هر دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «وودافون آرنا» استانبول و پس از مسابقه فوتبال تیم‌های بورسا و بشیکتاش در نزدیکی این ورزشگاه به وقوع پیوست. هدف انفجار‌ها واحدهای پلیس ترکیه بوده است. 

به گفته سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، نخست یک خودروی بمب‌گذاری شده با کنترل از راه دور در ساعت ۲۲: ۲۹ به وقت محلی در نزدیکی ورزشگاه در منطقه «بیلیش‌تپه» منفجر شد. ۴۵ ثانیه بعد انفجار دیگر که انتحاری بوده در پارک «ماچکا» به وقوع پیوست. به گفته وزیر کشور ترکیه در انفجار دوم مهاجم انتحاری پس از آنکه توسط پلیس شناسایی شد خود را در میان نیروهای پلیس منفجر کرد. وزیر کشور ترکیه همچنین صبح یکشنبه اعلام کرد در اثر این دو انفجار تا کنون ۳۸ نفر کشته و ۱۶۶ نفر مجروح شده‌اند. به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک ۳۰ نفر از کشته‌شدگان مأمور پلیس بوده‌اند. 

رجب آکداغ، وزیر بهداشت ترکیه نیز گفت: «تعداد زخمی‌های ثبت‌نام شده در بیمارستان‌ها ۱۶۶ نفر است که ۲۰ تن از آن‌ها مداوا و مرخص شده‌اند. اما ۱۷ تن از مجروحان در اتاق جراحی به سر می‌برند که وضعیت سه تن از آن‌ها وخیم است». هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای شنبه شب استانبول را بر عهده نگرفته است. شب گذشته پلیس اعلام کرد که ۱۰ نفر را در ارتباط با این انفجار‌ها بازداشت کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: