يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
پیگیری روز
روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس ادعا کرده بود که طبق گزارش هایی که به آن ها رسیده، زیرساخت های تاسیسات هسته ای فردو در حال برچیده شدن است و به همین دلیل نمایندگان قصد بازدید از این تاسیسات را دارند. این نمایندگان امروز این بازدید را انجام دادند و اعلام شد تغییرات صورت گرفته در راستای تعهدات برجام بوده است.
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت هسته‌ای فردو گفت: گزارش‌هایی به ما رسید که بعضی تغییرات در سایت فردو صورت می‌گیرد و ما ضرورت دانستیم تا از نزدیک بازدید میدانی از این سایت داشته باشیم.
وی ادامه داد:‌ در این گزارش‌ها اعلام می شد که بعضی از زیرساخت‌ها و زمینه‌سازی برای غنی‌سازی در حال جمع‌آوری است، بر همین اساس بازدیدی را به اتفاق برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از این سایت به عمل آوردیم.
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در طی بازدید به عمل آمده مشاده کردیم تغییرات در حال انجام است لکن هیچ یک از این تغییرات جدای از تعهدات ما در برجام نیست و فراتر از آن تغییری صورت نگرفته است و تعهدی که ما در یک زمان‌بندی در برجام متقبل شده بودیم که انجام دهیم در حال انجام بود.
ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگرچه ما تمام تعهدات خود را در برجام انجام می‌دهیم اما به لطف خدا توانمندی جمهوری اسلامی ایران به شکلی است که اگر آ‌مریکایی‌ها قانون داماتو را به اجرا درآورند و تحریم‌ها تمدید شود علی‌رغم اجرای تعهدات خود در برجام می‌تواند سریع و قاطع پاسخ مناسب را به آمریکا و هر کشور دیگری که برجام را نقض کند بدهد.
وی افزود: اجرای تعهدات برجام از سوی ایران نافی این موضوع نیست که بتوانیم در یک فاصله زمانی کوتاه اقداماتی را صورت دهیم که چرا نقض‌کننده برجام پشیمان و بازنده محض در میدان باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: