شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
در پی توقیف یک فروند زیر دریایی تحقیقاتی – اطلاعاتی آمریکا در آبهای بین المللی در نزدیکی چین، که توجه بسیاری از رسانه های دنیا را به خود معطوف کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در حساب توییتر خود این اقدام چینی ها را یک «دزدی» خواند که این موضوع با واکنش مقامات چینی مواجه شده است.
وزارت دفاع چین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره توقیف زیردریایی بدون سرنشین این کشور در آبهای دریای چین جنوبی تاکید کرد که پکن با حضور و نقشه برداری این زیردریایی آمریکایی در آبهای چین مخالف است و در این زمینه هوشیار است.
با این حال چین گفته است که با مقامات آمریکایی برای بازگرداندن این زیردریایی بدون سرنشین در تماس است. وزارت دفاع چین بدون اشاره مستقیم به اظهارات ترامپ، تاکید کرد که اظهارات غیرمعقول برای حل این مساله کارساز نیست. برخی تحلیلگران بر این باور هستند که توقیف این زیردریایی از سوی چین واکنشی به تماس تلفنی دونالد ترامپ با رئیس جمهور تایوان است. بر این اساس تحلیلگران معتقدند که واکنش های غیر متعارف دونالد ترامپ به توقیف این زیر دریایی میتواند شرایط و روابط میان چین و آمریکا را به نقطه ای بحرانی سوق دهد و شرایطی را رقم بزند که هیچ کدام از دو کشور خواهان آن نیستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: