شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۶نیویورک تایمز - انتخاب خطرناک فریدمن برای سفارت آمریکا در تلاویو
انتخاب «دیوید فریدمن» مشاور یهودی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به عنوان گزینه او برای سفارت وانشگتن در تل‌آویو، انتقادات تند روزنامه آمریکایی نزدیک به دموکرات‌ها را برانگیخته است. روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی تعیین «دیوید فریدمن» را «انتخابی خطرناک» خوانده است و بیان کرده «متاسفانه این انتخاب، احتمال اینکه سبب برانگیختن درگیری در اسرائیل و اراضی اشغالی بشود و تنشهای منطقه ای را تشدید کرده و رهبری آمریکا را تضعیف کند را تشدید می‌کند. تقریبا برخلاف همه سفرای آمریکا در این سمت حساس، آقای فریدمن که وکیل در زمینه امور مربوط به ورشکستگی است و وکالت رئیس‌جمهور منتخب در مسائل مرتبط با کازینوهای آتلانتیک سیتی را برعهده داشت، هیچ تجربه دیپلماتیکی ندارد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۶الجزیره -حمله تروریستی داعش به نیروهای منصور الهادی
صبح امروز یک انتحاری خود را در میان تجمع نیروهای ویژه وابسته به عبدربه منصور هادی منفجر کرد که بر اساس آخرین آمار ۴۹ نفر در این حمله کشته شده‌اند. گروهک تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته و اعلام کرده که ۷۰ نفر در این حمله کشته شده‌اند. نیروهای وابسته به هادی که به گفته شبکه خبری «الجزیره»، چند افسر هم در میان آن‌ها حضور داشته در نزدیکی پایگاه نظامی الصولبان در خور مکسر در عدن تجمع کرده بودند تا حقوق خود را از یکی از فرماندهان وابسته به هادی دریافت کنند. در پی افزایش شمار کشته‌های انفجار انتحاری روز یکشنبه (امروز) در عدن، فرمانده امنیتی دولت مستعفی یمن در این استان عدن استعفا کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۶وبگاه «آرا» سوریه - ساماندهی مجدد شورشیان حلب از سوی دولت ترکیه
یک منبع نزدیک به ائتلاف معارضان سوریه در شهر غازی عنتب می‌گوید که سرکردگان بیشتر گروهک‌های مسلحی که شرق حلب را ترک کردند، به درخواست یک مسئول بلندپایه اطلاعات ترکیه در شهر ادلب سوریه حضور دارند. ظاهرا ترکیه درخواست کرده که با حضور هیات ائتلاف معارض سوری، اوضاع این گروهک‌ها پس از انتقال آنها به شهر مرزی ادلب مورد بررسی قرار بگیرد. بنا بر وبگاه «آرا» سوریه، وی گفت: ترکیه تاکید دارد که این گروهک‌ها برای سازماندهی مجدد خود اقدام و با نیروهای «سپر فرات» تحت حمایت ترکیه ادغام شوند. منبع معارض تاکید کرد که رایزنی‎ بین بیش از ۱۵ گروه مسلح برای تشکیل جبهه جدید با عنوان «هیأت اسلامی سوریه» آغاز شده است که مقر آن در ادلب است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۶الاخباریه - رایزنی جان کری در ریاض بر سر یمن
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا به ریاض سفر کرده روز یکشنبه (امروز) با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار کرد و موضوعات مهم منطقه و روابط دو کشور را مورد بررسی قرار داد. شبکه خبری «الاخباریه» عربستان گزارش داد، کری همچنین با «محمد بن نایف» ولی‌عهد و «عادل الجبیر» همتای سعودی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. از سوی دیگر گزارش شده است که امروز قرار است وزرای خارجه امارات، عربستان، آمریکا و بریتانیا به همراه «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن، درباره بحران این کشور گفت‌وگو کنند. بر اساس این خبر قرار است در این نشست نقشه راه پیشنهادی ولد الشیخ در خصوص بحران ۲۰ ماهه یمن بررسی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: