جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶رویترز- «آمانو» مدیرکل آژانس انرژی اتمی می‌ماند

با تصمیم رقیب اصلی یوکیا آمانو برای عدم شرکت در رقابت، مدیر کل کنونی این نهاد برای سومین دوره هم در سمت خود ابقا خواهد شد. یک دیپلمات غربی که خواسته نامش فاش نشود، در این رابطه به رویترز گفته است: «هیچ نامزد دیگری وجود نخواهد داشت. این یک کار انجام شده است». پیش‌تر تصور می‌شد که رافائل گروسی، دیپلمات کهنه‌کار آرژانتینی که اخیراً ریاست گروه تأمین‌کنندگان هسته‌ای را بر عهده گرفته، قصد دارد با آمانو رقابت کند، اما دیپلمات‌ها می‌گویند در حالی که کمتر از یک ماه تا پایان مهلت نام‌نویسی برای انتخابات مانده، وی از حضور در این عرصه خودداری کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- ظهور یک گروه تروریستی جدید در آفریقا

ظهور یک گروه تروریستی جدید در آفریقا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر را وادار به واکنش کرد. این گروه تروریستی که نام آن «بازگشت، اعتراض و احیا» است، در آفریقای مرکزی فعال شده و مدعی دفاع از قبایل موسوم به «پل» است. بر اساس همین گزارش، این گروه تروریستی به غیرنظامیان تجاوز کرده، آن‌ها را کشته و بسیاری از آن‌ها را آواره کرده است. دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید گروه تروریستی «بازگشت، اعتراض و احیا» تاکنون حداقل ۵۰ غیرنظامی را کشته است. این در حالی است که همین حالا نیز شماری از کشورهای غربی با گروه‌های تروریستی همچون «بوکو حرام» مواجه هستند. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶حریت- جزئیات جدید درباره قاتل سفیر روسیه در ترکیه

تحقیقات جدید نشان می‌دهد قاتل سفیر روسیه در آنکارا، پیش‌تر ۸ بار در سمت محافظ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خدمت کرده بود. مولود مرد آلتینتاش، قاتل سفیر روسیه، به مدت دو سال و نیم عضو پلیس ضد شورش آنکارا بوده و در ۸ مراسم از محافظان اردوغان بوده است. بر این اساس، آلتینتاش در زمان آن مراسم‌ها، بعد از محافظان شخصی، جزو ردیف دوم کادر امنیتی رئیس جمهور ترکیه بود. به نوشته خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی ترکیه تا کنون ۱۳ نفر را از جمله اعضای ۵ نفری خانواده وی را بازداشت کرده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶النشره- یورش نیروهای امنیتی به منزل شیخ «عیسی قاسم»

نیروهای امنیتی بحرین به منزل آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور در منطقه الدراز در غرب بحرین یورش برده و تمامی مسیرهای منتهی به این منطقه را بستند. نیروهای رژیم آل خلیفه با تحصن کنندگان در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم درگیر شده و از گاز اشک آور استفاده کردند. این نیرو‌ها به چند منزل دیگر در منطقه الدراز نیز یورش بردند. علمای بحرینی نیز از تمامی مردم این کشور خواسته‌اند در منطقه الدراز تجمع کنند. از زمان سلب تابعیت عیسی قاسم، همچنان مردم بحرین مقابل منزل وی به تحصن می‌پردازند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: