يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام موجودیت کرد
در حالی که چند روزی بیشتر به تشکیل ائتلاف اصولگرایان باقی نماینده است، آن ها امروز از جبهه جدیدی رونمایی کردند: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی». جبهه ای که اعلام کرده است فراتر از هر جریان خاص است و با هدف برهم زدن مرزهای حزبی آمده تا مردم بر سرنوشت خود حاکم باشند. در میان اعضای هیئت موسس آن نیز از تولیت مسجد جمکران و مستندساز و منتقد سینما به چشم می خورد تا عضو جبهه یکتا و عضو سابق موتلفه اسلامی به چشم می خورد. حال باید دید این جبهه چه کاندیدایی را برای انتخابات رسایت جمهوری در سر دارد و چه کمکی به ائتلاف اصولگرایان خواهد کرد.

اعضای موسس این جبهه مردمی عصر امروز با حضور در مجموعه سرچشمه تهران و در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کردند. هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.

وضع اقتصادی موجود شایسته جمهوری اسلامی نیست

بیانیه آغاز به کار جبهه مردمی یکتا امروز توسط مرضیه وحید دستجردی سخنگوی این جبهه قرائت شد. در این بیانیه آمده است: 
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه خود با انتقاد از وضع موجود اقتصادی کشور تاکید کرده است: آشکارا اعلام می‌کنیم این وضعیت و وجود این مشکلات، ‌ شایسته نظام جمهوری اسلامی نبوده و در شأن مردم انقلابی و فداکار این سرزمین نیست.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه خود تصریح کرده است: با کمال تأسف باید اذعان کرد بسیاری از مسئولان و مدیران اجرایی کشور از هریک از جناح‌ها و سلیقه‌های سیاسی که عهده‌دار مسئولیت بوده‌اند، به‌تدریج از روحیه و منش انقلابی و از مردم و مستضعفان که ولی‌نعمتان آنها بوده و هستند، فاصله گرفته و برخی از آنان به اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی روی آورده‌اند و از سوی دیگر، مردم، حضور مؤثری در اداره کشور نداشته و نتوانسته‌اند به وظیفه انقلابی خود در نظارت و مراقبت بر عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نقد آنان و مطالبه‌گری از آنان عمل کنند.

در این بیانیه ضمن دعوت با دعوت از تمامی نیروهای انقلاب برای شرکت در این جبهه فراگیر مردمی آمده است: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که عنوان این حرکت مردمی و خیزش عمومی است، در نخستین گام به تشکیل «مجمع مردمی نیروهای انقلاب، همت خواهد گماشت. این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیش رو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط‌مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد کرد.

جبهه ما فراتر از هر جریان خاص است

پس از رونمایی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام محمد حسین رحیمیان در نشست اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دشمنان برای وارد کردن صدمات به نظام اسلامی گفت: دشمن انقلاب سعی می‌کند تا با روش‌های مختلف به این انقلاب ضربه وارد کند و با ابزار جنگ نرم که کارایی بسیار بالایی دارد به نظام ضربه بزند.

وی در ادامه گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جبهه‌ای فراگیر است. انچه به نظر می‌رسد افرادی که در این نظام حضور دارند و خط امام (ره) و ولایت فقیه مورد پذیرش می‌دانند قطعا می‌توانند در جبهه مردمی نیروهای انقلاب حضور داشته باشند و به این عرصه فراخوانده می‌شوند و دست در دست هم باید بدهیم تا در این جبهه مشکلات جامعه را حل کنیم.
رحیمیان با اشاره به اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: هدف از شکل‌گیری این جبهه اقدام صادقانه مطابق با فرمایشات رهبری و اقدام و عمل واقعی است. هدف ما اقدامات صادقانه برای حل مشکلات اقتصادی، تلاش برای تحقق عدالت و رفع تبعیض و فسادها است و لازم است بگوییم که در شرایط راهی جز عمل نداریم و از اقدام و عمل خالص را برای خدمت به جامعه لازم می‌دانیم و مسئله صداقت را باید سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.
وی در پایان تصریح کرد: بنده باز هم تاکید می‌کنم جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی فراتر از جریان خاص یعنی جریان اصولگرایی و متعلق به افرادی است که دل در گرو امام (ره) و این انقلاب دارند.

می‌خواهیم مرزهای حزبی را کنار بزنیم تا مردم حاکم باشند

مرضیه وحید دستجردی عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز درباره نسبت و تفاوت جبهه مردمی نیروهای انقلابی با سایر تشکل‌‌‌ها و گروه‌ها، گفت: این ترکیب از خطوط و صف‌بندی‌های سیاسی کشور عبور کرده است.

وی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌خواهند مرزهای حزبی را کنار بزنند تا مردم حاکم باشند، هر کجا کار دست مردم بوده، کشور و نظام موفق بوده و هر کجا کسانی به نیابت از مردم حاضر شدند، آنها مسیر را به انحراف بردند.

مرضیه وحید دستجردی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم این تفاوت را از هیئت موسس و کسانی که حامیان این جبهه هستند و کسانی که از این جبهه حمایت کردند، احساس کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مسائلی چون تشدید فقر و تبعیض، حاصل ناکارآمدی دولت کنونی است، گفت: با توجه به وضعیت حساسی که پیش روی ماست، ما تفرق در میان نیروها و گروهای انقلابی را پسندیده نمی‌دانیم، چرا که ما باید پاسخگو باشیم. ما نمی‌توانیم نسبت به این وضع بی‌تفاوت باشیم چون مسئول وضع مردم هستیم.

وحید دستجردی با تاکید بر اینکه اعضای هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تعیین حزبی و جناحی ندارند، تاکید کرد: ما برنامه‌های خود را در جلسات آتی اعلام خواهیم کرد؛ برنامه‌های ما براساس نیازها و مشکلات کشور خواهد بود؛ امروز کشور از وضعیت رکود، تورم و بیکاری رنج می‌برد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نسبت این جبهه با اصولگرایی، گفت: این جریان یک جریان فراجناحی و حتی فرا اصولگرایی است؛ ما می‌خواهیم کار را با کمک مردم پیش ببریم و ما هر دستی که به سمت‌مان دراز شود را می‌فشاریم. کسانی که در صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی خدمتگذاری خود را به مردم ثابت کرده‌اند از حامیان این جبهه هستند و ما امیدواریم در روزهای آتی به تعداد حامیان این جبهه افزوده شود.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه این جبهه بر مبنای جریان سابق سنتی شکل نگرفته است، تاکید کرد: ما از همه کسانی که به اصول انقلاب اسلامی اعتقاد دارند و همه گروه‌هایی که حامی جریان انقلاب هستند می‌خواهیم به این جبهه اضافه شوند، چرا که ما در این جبهه مرزهای حزبی یا جناحی نداریم.

وحید دستجردی پیشرفت و آبادانی کشور، استقرار عدالت، نبود فقر و تبعض، حرکت درون‌زا اقتصادی و نداشتن نگاه به بیگانه و نگاه به مردم را از اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دانست و در پاسخ به سؤالی درباره شرایط پیوستن دیگر گروه‌ها به این جبهه، گفت: اعضای هیئت موسس برای جذب گروه‌هایی که معتقد به اصول انقلاب هستند تلاش خواهند کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کاندیدای خاصی مدنظر دارد؟ گفت: امیدوار هستیم به اهداف بلند تعیین شده برسیم و ما برای اهداف خود گام به گام پیش خواهیم رفت، البته انتخابات را در پیش رو داریم؛ باید آرای مردم را به دست بیاوریم و حتما ما پیشنهادی مردمی را بررسی خواهیم کرد؛ در یک جریان مردمی قرار نیست از بالا به پایین نظر دهیم و ما این مهم را موکول می‌کنیم به نظرات مردم که نظر مردم را در مجامع عمومی کسب کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: