يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

کنگره آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، امروز نشستی را برگزار خواهد کرد و برای لغو بخش‌های مهم و عمده برنامه بهداشت و سلامت دولت اوباما آماده می‌شود. مخالفت با قوانین اوباما در بخش مالی و محیط زیست نیز احتمالاً از دیگر برنامه‌های کنگره خواهد بود. از سوی دیگر نشست کنگره احتمالا شاهد منازعه بر سر گزینه‌های معرفی شده از سوی ترامپ برای کابینه جدید خواهد بود. با وجود قول ترامپ برای متحد کردن کشوری که عمیقاً متفرق شده است، وی قصد دارد ۲۰ ژانویه سوگند ریاست جمهوری را ادا کند، ریاست جمهوری ترامپ در شرایطی است که کنترل کنگره نیز در اختیار جمهوریخواهان خواهد بود. 

نمایندگان دموکرات نیز روز دوشنبه در خصوص نزاع شدید بر سر طرح بهداشت و سلامت اوباما هشدار داده‌اند. طرح بهداشت و سلامت اوباما با هدف گسترش پوشش خدمات بهداشتی برای مردم آمریکا بوده ولی با انتقادات و مخالفت‌های شدیدی از سوی جمهوریخواهان روبرو شده است. اوباما قصد دارد فردا چهارشنبه با دمکرات‌های کنگره دیدار و درباره راهبردهای مقابله با حملات و انتقادات جمهوریخواهان، رایزنی کند. پلیتیکو نیز گزارش داد: مایک پنس معاون ترامپ نیز قصد دارد روز چهارشنبه با نمایندگان جمهوریخواه دیدار و درباره لغو طرح بهداشت و سلامت اوباما با آن‌ها گفتگو کند. 

جمهوری‌خواهان طی هفته‌های آینده سعی خواهند کرد با استفاده از تسلط خود بر کنگره، قوانینی را لغو یا تصویب کنند که نیازی به حمایت دموکرات‌ها نداشته باشد. نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در این زمینه به خبرنگاران گفت: تلاش همه جانبه‌ای را برای حمایت از طرح بهداشت و سلامت اوباما آغاز خواهیم کرد تا توضیح دهیم لغو این طرح چگونه به ضرر اکثر مردم آمریکا خواهد بود. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: