يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
تریبیون- ملکه انگلیس بالاخره رویت شد!

بعد از دو هفته از عدم حضور ملکه بریتانیا در انظار به دلیل بیماری، امروز رسانه‌های انگلیسی خبر دادند وی از بیماری سخت خود خارج شده و در حال بهبودی است و وظایف حکومتی خود را از سر گرفت. پیش از روز کریسمس ملکه بریتانیا به دلیل شرایط بد جسمانی از رفتن به کاخ ساندرینگهام برای مراسم سنتی کریسمس بازماند. گرچه بعدا وی بوسیله بالگرد به ساندرینگهام رفت اما نتوانست در مراسم روز کریسمس و همچنین چند روز بعد از آن باز هم نتوانست در مراسم روز سال نو در کلیسا حاضر باشد. مدت دو هفته بود که ملکه الیزابت ۹۰ ساله در انظار دیده نشده و به وظایف سلطنتی خود نمی‌رسید.

آسوشیتدپرس- توصیه کاخ سفید به ترامپ

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت، دولت آتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا باید به دنبال ایجاد همکاری با روسیه و چین در راستای اعلام نفوذ بر کره‌شمالی جهت توقف بلندپروازی‌های هسته‌ای این کشور باشد. ارنست اظهار کرد: توصیه ما به دولت آتی این است که فرصت‌های همکاری موثر با کشورهایی نظیر روسیه و چین و نیز هم‌پیمانانی نظیر کره جنوبی و ژاپن را با هدف اعمال فشار مضاعف علیه کره‌شمالی مد نظر قرار دهند. اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح می‌شود که جان کربی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی خبر داد.

بلومبرگ- کاهش ارزش پول ترکیه رکورد زد

در پی حملات شبانه در آستانه آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی در استانبول ترکیه ارزش پول این کشور به کاهش بی‌سابقه‌ای رسید. ارزش پول این کشور در پی حملات به یک کلوپ شبانه در استانبول 1.7 درصد دیگر کاهش یافت و رکورد جدیدی را ثبت کرد. هر 3.6 لیر به ازای یک دلار معامله شد و همچنین تورم سالانه در این کشور نیز به 8.53 درصدافزایش یافته است که بسیار بیشتر از رقم پیش‌بینی شده کار‌شناسان است. کاهش آمارهای اقتصادی شامل رشد منفی در سه ماهه سوم امسال و کاهش شاخص مصرف کننده به کمترین میزان در ماه دسامبر ریسک‌های اقتصادی را برای این کشور به همراه داشته است.

اسکای نیوز- تاریخ مذاکرات صلح سوریه مشخص شد

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که مذاکرات میان دولت و مخالفان سوریه در پایتخت قزاقستان ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) برگزار می‌شود. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز اعلام کرد که این مذاکرات روز ۲۳ ماه جاری میلادی در آستانه برگزار می‌شود. وی افزود کار‌شناسان روسی ۹ و ۱۰ ماه جاری میلادی (۲۰ و ۲۱ دی) برای بررسی مذاکرات آستانه به ترکیه سفر می‌کنند. چاووش‌اغلو در ادامه گفت که ترکیه با روسیه برای مجازات عاملان نقض آتش‌بس در سوریه همکاری می‌کند چرا که در صورت ادامه نقض‌ها در آتش‌بس مذاکرات آستانه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. 



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: