يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهیم دادگاه رسیدگی به پرونده مفاسد به ویژه حقوق‌ نجومی را علنی کنند تا مردم در جریان برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان قرار گیرند.
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب گفت: مصاحبه اخیر آقای رئیس‌جمهور حرف تازه‌ای برای مردم نداشت. مطالبات مردم از دولت شفاف و روشن است و پاسخگویی رئیس‌جمهور هم متناسب با وعده‌های انتخاباتی چیز مبهمی نیست.
وی افزود: مردم باید بین این پاسخگویی و آن وعده‌ها و نیز مطالبات حقیقی خود تصویر روشنی داشته باشند اما متأسفانه حاشیه‌سازی‌های دولت مردم را از این روشنی و شفافیت دور می‌کند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گفتگوهای رسانه‌ای رؤسای قوای مجریه و قضاییه، تصریح کرد: رئیس جمهور مجری قانون اساسی است و در مواردی که با قوای دیگر اختلاف دارد باید از مکانیزم بند 7 اصل یکصد و ده قانون اساسی استفاده کند. اختلاف قوا در همه دولت‌های قبل بوده و حل آن از همین طریق ممکن است، اما رسانه‌ای کردن آن جز رد گم کردن و تشویش اذهان عمومی فایده‌ دیگری ندارد.
حبیبی با تأکید بر مبارزه مستمر قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: معنا ندارد اگر قوه قضائیه برای روشن شدن جرائم مربوط به حقوق‌های نجومی وارد معرکه می‌شود فضا را غبارآلود کنند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نباید فراموش کنیم در دولت قبل هم همین بگومگوها بین قوا بود که رهبری تذکر اکیدی فرمودند و در حال حاضر نیز لازم است به همان تذکر عمل شود.
وی با بیان اینکه قوا در کشور مستقل هستند و نباید در امور یکدیگر دخالت کنند، گفت: دولت باید به قوه قضائیه کمک کند تا بتواند با مفسدین مالی و اقتصادی مبارزه کند.

دولت شفاف سازی را از خود شروع کند
حبیبی با اشاره به نامه 46 تن از نمایندگان به رئیس جمهور تاکید کرد: طی نامه‌ای به رئیس جمهور گفته‌اند دولت شفاف‌سازی را از خود شروع کند، معنا ندارد دولت برای این شفاف‌سازی شرط قائل شود.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خطاب به مسئولین قضایی گفت: از دستگاه قضایی و قضات شریف می‌خواهیم دادگاه رسیدگی به پرونده رسیدگی به مفاسد به ویژه حقوق‌های نجومی را علنی کنند تا مردم در جریان برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدین قرار گیرند. اگر این رسیدگی‌ها علنی نباشد مفسدین قضات را دور می‌زنند و از نظام و مردم هم طلبکار می‌شوند.
حبیبی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه مردم از بداخلاقی متنفرند و دوران تخریب و انگ‌زنی سپری شده است، گفت: این حرف درستی است و باید از آن استقبال کرد. مردم بداخلاقی مسئولان را برنمی‌تابند. اینکه به منتقدین مشفق دولت گفته شود: بی سواد، حسود، بی دین، افراطی، کاسب تحریم، بی‌شناسنامه، مزدور، جیب‌بر، متوهم، دین‌نشناس، تازه به دوران رسیده، عصر حجری و… چیزی از مشکلات مردم را حل نمی‌کند. جز اینکه مردم را نسبت به گوینده این سخنان متنفر می‌سازد. خوب است وزیر ارشاد از گوینده چنین بداخلاقی‌ها و بی‌مهری‌ها بخواهد قدری با منتقدین صبورتر باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: